شناسهٔ خبر: 54276104 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مناطق آبی کرونایی گیلان به ۱۰ شهرستان رسید

رشت - ایرنا - بر اساس ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که غروب امروز جمعه اعلام شد، تعداد شهرستان‌های آبی کرونایی استان گیلان از ۹ به ۱۰ شهرستان افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، بر این اساس شهرستان لاهیجان از رنگ‌بندی زرد کرونایی خارج شد و در وضعیت آبی قرار گرفت و به این ترتیب شمار شهرستان‌های آبی در استان گیلان از ۹ به ۱۰ شهرستان افزایش یافت.

پیش از این شهرستان‌های آستارا، آستانه‌اشرفیه، رشت، خمام، رودسر، صومعه‌سرا، تالش، فومن، لنگرود در نقشه کرونایی استان گیلان در رنگ‌بندی آبی قرار داشتند.

با خروج شهرستان لاهیجان از وضعیت زرد کرونایی شمار شهرستان‌های با رنگ زرد در نقشه کرونایی گیلان نیز از هشت به هفت شهرستان کاهش یافت، پیش از این املش، بندرانزلی، رضوانشهر، رودبار، سیاهکل، شفت و ماسال در رنگ‌بندی زرد قرار داشتند.

رنگ آبی از شانزدهم اردیبهشت ماه گذشته وارد نقشه کرونایی گیلان شد، هم اکنون هیچ شهرستان این استان در وضعیت قرمز و نارنجی قرار ندارد.

کاهش بیش از ۴۴ درصدی بسترهای کرونا 

نزول شمار بستری‌های مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های گیلان ۲۰ روزی است که پیوسته ادامه دارد، آمار بستری‌های مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان طی هفته اخیر کاهش قابل توجهی داشته به طوری که در این مدت، بیش از ۴۴ درصد کمتر شده است.

مناطق آبی کرونایی گیلان به ۱۰ شهرستان رسید

بستری‌های روزانه مبتلا به بیماری کووید ۱۹ طی هفته گذشته هر روز کاهشی بوده و به کمترین آمار ۱۰ نفر طی شبانه‌روز رسیده است.

بر اساس آمار امروز "جمعه" دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، ۳۸ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند، ۱۰ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته بستری شدند و تعداد بیماران بدحال نیز به هشت نفر رسید.

همچنین بر اساس آخرین آمار ۲ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۸۵۳ نفر شامل ۹۶ درصد از گروه های هدف دُز نخست و بیش از ۲ میلیون و ۴۹ هزار و ۵۰۸ نفر معادل ۹۲ دُز دوم واکسن کرونا در استان گیلان را دریافت کرده‌اند و تزریق دُز سوم نیز به بیش از یک میلیون و ۸۸ هزار و ۹۴۲ نفر شامل ۴۹ درصد رسیده‌است.

رعایت کامل پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و تکمیل واکسیناسیون همچنان مورد تاکید متخصصان بیماری های عفونی و مسئولان بهداشتی استان گیلان برای رهایی از بیماری کووید ۱۹ است.

نظر شما