شناسهٔ خبر: 54275407 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

سرمربی تراکتور و پیشنهادهای قطری و عربستانی!

ارطغرل ساغلام پیشنهادهایی از قطر و عربستان دریافت کرده اما اولویتش ماندن در تراکتور است.

صاحب‌خبر -

جی پلاس؛ سرمربی ترک تبار تراکتور در گفتگو با رادیو اسپور به بیان وضعیت حضورش در ایران و شرایط ادامه همکاری با تیم ایرانی پرداخت.

در دوران سختی هدایت تیم را به عهده گرفتید و هدف ماندن در لیگ را داشتید و موفق شدید.

ساغلام: این تیم خیلی تیم مهمی برای مردم است؛ تراکتور هم در ایران و هم در آسیا یکی از پرطرفدارترین تیم هاست و در دنیا هم حتی در یک بازی پرتماشاگرترین بازی جهان را ثبت کرد. هفته گذشته هم مقابل پرسپولیس بازی داشتیم که با توجه به حضور تیم در رده های پایین جدول ۵۵۰۰۰ نفر در ورزشگاه حاضر بودند. همانطور که اطلاع دارید سال ۲۰۱۸ هم در اینجا بودم و وظیفه سنگین حفظ تیم در لیگ‌ برتر را داشتم که موفق شدم و الان هم تفاوت چندانی ندارد و تراکتور یکی از سخت‌ترین روزهای تاریخش را سپری می‌کند. اینجا هواداران و مردم خیلی ما را دوست دارند و احترام می‌گذارند و شکر خدا که شرمنده آنها نشدیم. اینجا علاقه خیلی زیادی به فوتبال هست و احترام زیادی وجود دارد و به کاری که می‌کنید ارزش داده می‌شود. همچنین اینجا به نتیجه کارتان خیلی احترام می‌گذارند و وقتی پیروز بازی می‌شوید شما را تا آسمانها بالا نمی‌برند و هفته بعد در صورت عدم موفقیت به شما هتک حرمت نمی‌کنند!از لحاظ انسانی بخواهی حساب کنی از فوتبال لذت می‌بری و در آخر اگر لحاظ مالی کار را بگذاریم کنار، از لحاظ معنوی خیلی خوشحال می‌شوید. به همین دلیل خیلی راضی و خوشحال هستم.

اگر به جام حذفی ترکیه برگردیم سیواس اسپور برای اولین بار در تاریخش قهرمان شد و رقیبش کایسری اسپور بود و شما هم در زمان حضور در کایسری اسپور به موفقیت هایی رسیده بودید. آیا بازی را دیدید؟

ساغلام: بله دیدم طبق معمول در بازیهای فینال هر دو تیم جام می‌خواهند. وقتی راه صعود کایسری اسپور به فینال را می‌بینیم، آنها واقعا شایسته کسب جام هستند. من به هر دو تیم تبریک می‌گویم و از اینجا هم به تیم ترابزون اسپور هم که قهرمان لیگ شدند تبریک می‌گویم.

از ترکیه تیم هاتای اسپور علاقه مند به شماست. از قطر و عربستان هم به شما پیشنهاداتی هست؟

ساغلام: در مورد هاتای اسپور فعلا چیز خاصی نیست اما این را می‌توانم بگویم که از قطر و عربستان پیشنهادهای خیلی جدی دارم و در حال حاضر کار در ترکیه را مدنظر ندارم. در اینجا (تراکتور) در مورد فصل بعد با مالک باشگاه صحبتهایی خواهیم داشت و اگر بتوانند برای اهداف ما برنامه ریزی کنند و فضایی حاضر شود که ما می‌خواهیم، بدون شک من اینجا با این انسانها که به ما علاقه دارند خواهم بود.

در صورتی که شرط هایی که ما می خواهیم حاضر شود، ما در راه قهرمانی قدم خواهیم برداشت. به خود مدیران باشگاه هم گفتم در حال حاضر به دنبال تیم دیگری هم نیستم اما از دیروز از قطر و عربستان پیشنهادات رسمی داشتم و در روزهای آتی با سبک سنگین کردن تصمیم خواهم گرفت و به شما هم اطلاع خواهم داد. اگه بتوانند که فضایی حاضر کنند که به سمت قهرمانی قدم برداریم من می‌خواهم که اینجا ادامه بدهم.

با توجه به اینکه امسال جام جهانی در قطر برگزار می‌شود اگر از کشورهای حوزه خلیج فارس که خیلی هم فوتبال دوست هستند پیشنهادی باشد آیا فکر می‌کنید که به آنجا بروید؟

ساغلام: علاقه تیمهای عربی از سالهای پیش هم وجود داشت. با توجه به پیشرفت فوتبال در قطر که موفق شدند میزبان جام جهانی هم شوند، مربیگری در آنها جذابیت خاص خود را دارد. البته از اینجا باید ناراحتی خودم را به دلیل عدم حضور تیم ملی ترکیه ابراز کنم. در جام جهانی هم طرفدار تیم ملی ایران خواهم بود. پیشنهاداتی که به من شده هم از باشگاه هاست و از تیم های ملی پیشنهادی ندارم. باز هم می‌گویم اگر بتوانند اینجا چیزی که می‌خواهم را حاضر کنند فصل بعد با تیم تراکتور خواهم بود.

نظر شما