شناسهٔ خبر: 54274754 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

شایعه: سه بازی آینده Call of Duty دارای قراردادهای انحصاری با سونی خواهند بود

امیرحسین رنجبر

صاحب‌خبر -

گفته می‌شود که Call of Duty: Modern Warfare 2 ،Call of Duty: Warzone 2 و بازی بعدی تری‌یارک (Treyarch) در قراردادهای انحصاری سونی و اکتیویژن (Activision) حضور خواهند داشت.

پس از اعلام تاریخ انتشار بازی Call of Duty: Modern Warfare 2، یک فاش‌کننده اطلاعات متوجه شد که بازیکنان پلی استیشن زودتر به نسخه بتای این بازی دسترسی خواهند داشت. اگرچه این خبر به طور رسمی تایید نشده است، اما مزایای احتمالی طرفداران ایکس باکس (مانند انتشار روی گیم پس) را کاهش می‌دهد. به نظر می‌رسد که قرارداد انحصاری سونی برای بازی Call of Duty، ممکن است بیش از حد انتظار دوام بیاورد.

تام هندرسون (Tom Henderson) در توییتر گفت که معتقد است، معامله سونی برای سه بازی آینده سری نیز ادامه خواهد داشت. این سه نسخه شامل Modern Warfare 2 ،Call of Duty: Warzone 2 و بازی بعدی تری‌یارک است. بنابراین اگر مایکروسافت طبق قول و قرار خود، به قراردادهای از پیش نوشته شده پایبند باشد، هیچ چیز نباید تا Call of Duty 2025/2026 تغییر کند (از نظر ارائه محتوای انحصاری برای ایکس باکس). یک کاربر درخصوص عدم انحصاری بودن Call of Duty حتی پس از خریداری شدن اکتیویژن پرسید و هندرسون پاسخ داد:

بحث‌هایی بین هر دو طرف وجود دارد. من حتی فکر نمی‌کنم مایکروسافت بداند چه کاری باید انجام دهد.

مایکروسافت قبلا اعلام کرده بود که قصد دارد به قرارداد موجود سونی برای Call of Duty احترام بگذارد؛ علاوه بر این، متعهد شده است که فراتر از توافق موجود عمل خواهد کرد تا طرفداران سونی بتوانند همچنان از بازی‌هایی که دوست دارند، لذت ببرند. خریداری شدن اکتیویژن می‌تواند به این معنا باشد که عناوین Call of Duty در روز اول انتشار، برای گیم پس عرضه می‌شوند. پس از انجام چنین کاری، مایکروسافت می‌تواند به سادگی یک معامله جدید به سونی ارائه دهد که حتی از قرارداد فعلی سودآورتر است. زمان مشخص خواهد کرد. باید منتظر ماند و دید سری Call of Duty طی ماه‌ها و سال‌های آینده به چه سرنوشتی دچار خواهد شد.

Just GOD OF WAR

نظر شما