شناسهٔ خبر: 54273244 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

امام جمعه اردبیل:

ناراحتی نمایندگان مجلس از عدم دخالت در عزل و نصب ها معنا ندارد

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عاملی با بیان اینکه اظهار ناراحتی از منویات رهبری بسیار سنگین است و معنای خاصی دارد، گفت: نمایندگان مجلس فرمایش این هفته مقام معظم رهبری در خصوص عدم دخالت در عزل و نصب ها را به یک‌ مصوبه تاریخی تبدیل کنند و با این اقدام در تاریخ سیاسی ایران نام ماندگار پیدا کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به شهادت شهید صیاد خدایی، اظهار داشت: این گونه ترورها تاثیری در متوقف کردن پیشرفت هسته‌ای و موشکی و سیاست خارجی ایران ندارد.

وی ادامه داد: هدف اسرائیل از این ترور ایجاد خلل در مذاکرات هسته‌ای است و هر وقت مذاکرات به نقطه مثبت می‌رسد اسرائیل جنون پیدا می‌کند و این رژیم خونخوار می‌خواهد با این ترور، جمهوری اسلامی را به عکس العمل وا دارد و زحمات مذاکرات را پنبه کند، و لذا اذناب رژیم صهیونیستی در منطقه در رسانه‌های مکتوب و مجازی به شدت کشور ما را تحریک می‌کنند و می‌گویند اسرائیل به طور مدام دانشمندان و فرماندهان شما را ترور می‌کند، چرا شما انتقام نمی‌گیرید؟ همه آنها بدانند انتقام این عزیزان قطعاً گرفته خواهد شد، اما جمهوری اسلامی در دام دشمن نخواهد افتاد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به شرارت های رژیم صهیونیستی در کشورهای مختلف، خاطر نشان کرد: اسرائیل به طور مکرر در کشورهای دیگر مرتکب ترور می شود، و این جنایات نتیجه حمایت آمریکا و اروپا و سیاستمداران آن ها است. آن ها مکرر می‌گویند امنیت رژیم صهیونیستی امنیت ماست و کشورهای اسلامی که اقدام به عادی سازی روابط با این رژیم کرده‌اند مقصر و شریک خون قربانیان ترور هستند.

وی با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی، افزود: سکوت مجامع بین المللی مخصوصاً آمریکا و اروپا در این گونه ترورها یک فاجعه بزرگ است. ننگ و عار بر شما که انسان ها را طبقه بندی و دسته بندی کرده اید و با این حال باز هم سنگ حقوق بشر را به سینه می زنید.

نماینده ولی فقیه در اردبیل تاکید کرد: انتخاب ترور یک پاسدار مدافع حرم خیلی معنی دارد و معلوم می شود که شکست آنها در سوریه از ایران بسیار سنگین بوده است و هنوز ابعاد اهمیت شکست داعش و اربابان آن ها در سوریه برای دنیا معلوم نشده است .

وی گفت: برنامه ریزی دشمن در طراحی داعش بسیار وحشتناک بود و آنها جماعتی را برای پیاده کردن منویات شوم خود انتخاب کرده بودند که شیعه را دشمن درجه اول خود می دانست و با اسرائیل کاری نداشت و این رژیم خونخوار نیز از آن ها حمایت می کرد؛ مفتی های داعش می گفتند: آرزوی ما شنیدن صدای شُر شُر خون ۳۰۰ میلیون شیعه دنیاست.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی افزود: جماعتی با این افراطی‌گری اگر پایشان به ایران می‌رسید، معلوم بود چه جنایت هولناکی رخ می‌داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر نقشه داعش در عراق و سوریه عملیاتی می شد، سیل تروریست وهابی داعشی به ایران سرازیر می‌شد و حمام خون در ایران راه می افتاد و به دنبال آنها هواپیمای آمریکایی، اروپایی ، اسرائیلی و مرتجعین عرب به پرواز در می آمدند و ایران را به تل خاکستر تبدیل می کردند تا اسرائیل نفس راحت بکشد و طرح جدید خاورمیانه عملیاتی می شد.

امام جمعه اردبیل در ادامه به دیدار اخیر نمایندگان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: بیانات این هفته مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس مبنی بر عدم دخالت آن ها در عزل و نصب ها، نص بود و استقلال قوای سه گانه باید به طور کامل رعایت شود.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب به طور بسیار شایسته تبعات و لوازم فاسده دخالت نمایندگان در انتصابات را بیان فرمودند و آقای قالیباف هم مطلبی را به مقام معظم رهبری منتقل کردند که بسیار محل سؤال است و آن ناراحتی نمایندگان مجلس از اظهارات رهبر معظم انقلاب بود که چرا حضرت آقا فرموده که آن ها در عزل و نصب ها دخالت نکنند؛ اظهار ناراحتی از منویات رهبری بسیار بسیار سنگین است و معنای خاصی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در پایان با ارائه پیشنهادی خطاب به مجلس شورای اسلامی، گفت: چقدر عالی می شود که نمایندگان مجلس فرمایش این هفته مقام معظم رهبری در خصوص عدم دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب ها را به یک‌ مصوبه تاریخی تبدیل کنند و با این اقدام در تاریخ سیاسی ایران نام ماندگار پیدا کنند.

انتهای خبر

نظر شما