شناسهٔ خبر: 54272613 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

سنت مقابل مدرنیته

آنچلوتی و طلسم ژرمن؛ زبان چمپیونزلیگ آلمانی است

فردا می تواند برای کارلو آنچلوتی یک روز تاریخی و رکوردشکن باشد اما شاگرد اول مدرسه فوتبال آلمان اجازه خواهد داد؟

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، کارلو آنچلوتی فردا در پاریس می تواند بهترین فصل فوتبالی خود به عنوان یک مربی را کامل کند. مرد ایتالیایی رئال مادرید پس از قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا و لالیگا حالا به دنبال قهرمانی چمپیونزلیگ است. اتفاقی که به وی اجازه خواهد داد بالاتر از باب پیزلی و زین الدین زیدان، با 4 قهرمانی چمیپونزلیگ، پرافتخارترین مربی این تورنمنت شود. در واقع سن دنی پاریس فردا می تواند شاهد یک رویداد تاریخی باشد.

 

 تنها چند هفته پس از رکوردشکنی تاریخی آنچلوتی به عنوان تنها مربی‌ای که توانسته در 5 لیگ معتبر و بزرگ اروپایی تیم هایش را قهرمان کند، او در آستانه یک رکورد تاریخی دیگر قرار دارد. مانع بزرگ پیش روی کارلتو یک مربی آلمانی است؛ یورگن کلوپ. از سال 2019 تمامی تیم هایی که فاتح لیگ قهرمانان شده اند، یک مربی آلمانی را روی نیمکت خود داشته اند. در فینال سال 2019 لیورپول با هدایت کلوپ توانست 2-0 تاتنهام را شکست دهد. سال 2020 بایرن با هانسی فلیک توانست پی اس جی را 1-0 مغلوب کند و سال گذشته نیز چلسی با توماس توخل توانست از سد منچسترسیتی عبور کند. پیش از این، زین الدین زیدان به عنوان یک مربی فرانسوی توانسته بود سه دوره متوالی رئال را قهرمان کند.

 

فوتبال اروپا در سه سال گذشته تحت سیطره مدرسه فوتبال آلمان بوده و در این تردیدی نیست. کلوپ، فلیک و توخل احتمالا با در اختیار داشتن بهترین لیورپول، بایرن و چلسی تاریخ و با سود جستن از ایده های جدید و خلاقانه خود، توانستند بر بام فوتبال اروپا قرار بگیرند. وجه مشترک تیم های این سه مربی آلمانی، جدیت، ارائه بازی پرفشار با توان بدنی بالا و پرس شدید حریف در تمام نقاط زمین(خصوصیت بارز فوتبال آلمان در تاریخ)، بوده است. مربیان آلمانی خود را در سطح اول فوتبال باشگاهی اروپا ثابت کرده اند، درست در سال هایی که تیم ملی آلمان از روزهای اوجش به دور مانده و دریایی از تردید و ابهام است. 


 

در مقابل این دیوار سخت و رسوخ ناپذیر آلمانی، به کارلو انچلوتی می رسیم. مربی ایتالیایی قدیمی فوتبال که روی تاکتیک های سنتی و نیز تجربه خود برای موفقیت حساب باز کرده است. کارلتو به عنوان مربی اولین بار سال 2003 با میلان قهرمان چمپیونزلیگ شد. همان سال یورگن کلوپ در دسته دوم فوتبال المان مربی ماینز بود و با این تیم موفق به صعود به بوندسلیگا نشد. هانسی فلیک در دسته سوم هدایت هوفن هایم را برعهده داشت و توخل نیز مربی تیم زیر 19 ساله های اشتوتگارت بود.

 

آنچلوتی همچنین فردا در سن دنی می تواند رکورد برتر و تاریخی مربیان ایتالیایی را بهتر کند. مربیان ایتالیایی در مجموع 11 قهرمانی چمپیونزلیگ را کسب کرده اند و از این حیث بالاتر از مربیان اسپانیایی و المانی، با 10 عنوان قهرمانی قرار دارند. نِرِئو روکو و آریگو ساکی با اینتر و میلان دو بار این عنوان را کسب کردند. جیووانی تراپاتونی یک بار یوونتوس را قهرمان اروپا کرد. فابیو کاپلو، مارچلو لیپی و روبرتو دی متئو نیز با میلان، یووه و چاسی بر بام فوتبال اروپا ایستادند. فردا چشم امید ایتالیا به کارلتو است، پیرمردی کهنه کار برابر کلوپ، شماره یک مدرسه فوتبال آلمان. کدام یک برنده خواهد شد؟

نظر شما