شناسهٔ خبر: 54268847 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد

ضرورت افزایش نقش آفرینی اقتصاد ایران در حوزه‌های منطقه‌ای و محلی

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تأکید بر ضرورت کمک دولت به تحقق درخواست‌های تولیدکنندگان محلی تصریح کرد: ضروری است نقش آفرینی اقتصاد ایران در حوزه‌های منطقه‌ای و محلی افزایش یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در بیست و دومین سفر استانی رئیس جمهوری به استان تهران، در جلسه شورای اداری شهرستان قدس با بیان اینکه دولت در تلاش است تا بتواند اتاق طراحی اقتصاد منطقه را راه‌اندازی کند گفت: ایده دولت سیزدهم این است که صحبت کردن از اقتصاد و منافع ملی نباید فقط به مناسبت‌ها موکول شود.

یادآور شد: در هر زمان که از منافع عمومی صحبت می‌شود باید از ظرفیت افراد صاحبنظر و بنگاه‌های اقتصادی منطقه‌ای نیز بهره گرفته شود تا ما شاهد این باشیم که توان بخش عمومی و خصوصی کشور به شکل هم افزایی به کار گرفته شود.

خاندوزی با یادآوری اینکه همه ظرفیت‌های کشور فقط در اختیار دولت نیست، افزود:، اما متأسفانه، همواره درهای اقتصاد کشور به روی بخش غیر دولتی و خصوصی بسته بوده در حالی که توان کشور بسیار فراتر از این است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه با بیان اینکه حامل سلام رئیس جمهور به اهالی شهرستان قدس هستم گفت: با وجود تمامی تلاش‌های انجام شده برای توسعه شهرستان قدس، همچنان فشار و هزینه‌های بسیاری را مردم خوب این شهرستان تحمل می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید حق مردم ادا شود اظهارکرد: بسیاری از تنگناهای موجود که در این شهرستان وجود دارد مورد تأیید ما در دولت نیست و انتظار می‌رود با همکاری مسئولان شهر و کمک‌هایی که در حوزه اختیارات و امکانات دولت است، وضعیت را بهبود بخشید.

خاندوزی اضافه کرد: در مسئله درآمدهای شهرستان به نظر می‌رسد بتوان از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه، سهم بیشتری را به این شهرستان اختصاص داد.

وزیر اقتصاد با اعلام اینکه ما منتظر ارائه پیشهادات مسئولان محلی در خصوص مواردی هستیم که می‌توان در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه، اعتبار به آن‌ها اختصاص داد، تصریح کرد: درخواست من از مسئولان شهرستان این است که در این ارتباط روی پروژه‌هایی تمرکز کنند که عایده ویژه‌ای برای شهر و منطقه دارد و منجر به درآمد و اشتغالزایی در کوتاه مدت می‌شود.

وی افزود: مدیران می‌توانند اعتبار موجود را در پروژه‌هایی هزینه کنند که درآمد زا باشد و به کمک آن وضعیت شهرستان را بهبود ببخشند و اجرای پروژه‌های متفرقه را به بعد موکول کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تأکید کرد: باید در سطح شهرستان، با تدبیر و مدیریت مناسب هنر استفاده از بودجه و منابع مالی موجودبرای افزایش درآمد و بهبود سرانه‌ها را به کار گرفت.

وی گفت: تلاش می‌کنیم تا سهم مالیات مؤدیان بزرگ مالیاتی که در سطح شهرستان قدس فعالیت می‌کنند به خود این شهرستان باز گردد تا درآمدهای این منطقه افزایش یابد.

خاندوزی اعلام کرد: همچنین همه تلاش خود را خواهیم کرد تا اصناف و واحدهای صنفی این شهرستان همچنان بتوانند مانند سال‌های شیوع کرونا، از تخفیف‌های مالیاتی استفاده کنند.

خاندوزی با بیان اینکه می‌توان برای بهبود سرانه زیر ساختی شهرستان قدس از ظرفیت‌های بنگاه‌های اقتصادی استفاده کرد، تصربح کرد: زمانی که شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی برای پیشبرد برنامه‌های خود از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های یک منطقه استفاده می‌کنند باید هزینه آن را در قالب مسئولیت اجتماعی بپردازند.

نظر شما