شناسهٔ خبر: 54268670 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

یادداشت|عهدی به سبک «سردار دلها» با «حضرت فرمانده» در ورزشگاه آزادی

این اجتماع کثیرِ مردمی در ورزشگاه آزادی بیانگر آن است که نه تنها کوچکترین زاویه‌ای با انقلاب ندارند بلکه با تأسی از حاج قاسم می‌خواهند سرباز ولایت باشند.

صاحب‌خبر -

گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم- محمد کربلایی اسماعیل

"عهد می‌بندم که می‌مونم، پای کار این نظام، کاشکی مثل حاج قاسم من به چشم تو بیام"؛ طنینی بود که روز گذشته در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی تهران، روح دوستان را نوازش داد و مشتی محکم بر دهان دشمنان و یاوه گویان شد. سرودی که سن و سال برای آن مطرح نبود. از کودکان سه- چهار ساله تا پدران و مادران دهه 70، 60 و حتی 50 با صدای دلشان و از عمق وجودشان این سرود را همخوانی کردند و با امام زمان (عج) عهد بستند تا مثل حاج قاسم پای کار انقلاب، نظام و رهبرشان بایستند.

بیش از 40 سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد و همچنان نوجوانان و جوانان پای کار نظام بوده و با تمام وجود این موهبت الهی را فریاد می‌زنند. در حالی که دشمن تمام تلاش خود را به کار بسته تا میان نسل فعلی و مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی جدایی بیندازد.

تشییع میلیونی پیکر مطهر شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی و شهدای گمنام، صف‌های طولانی برای شرکت در دفاع از حرم و مدافع حرم شدن، حضور در راهپیمایی‌های 22 بهمن و روز قدس و هزاران اجتماع و موضوع دیگر، گواه بر این ادعاست که ملت ایران با وجود برخی ناملایمتی‌ها همچنان پای کار نظام خود ایستاده‌است.

بر هیچکس پوشیده نیست که استکبار جهانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از هیچ گزینه‌ و ترفندی مضایقه نکرده تا این فرهنگ ناب اسلام را که پس از سرنگونی رژیم پهلوی شکل گرفته را به بن‌بست و ناکامی بکشد. تحریم، جنگ سخت (مثل واقعه طبس و دفاع مقدس)، جنگ نرم(ایجاد هزاران شبکه ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی و...)، تهدید، ترور و غیره تنها بخشی از ابتکارهای دشمن برای تحقق نقشه‌های شومش بوده‌است؛ اما  این اجتماع کثیرِ خودجوشِ مردمی از میان کودکان، نوجوانان و جوانان دهه‌های نود و هشتاد که حتی شاهد سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی نبوده و هم‌گامی با پیر جماران حضرت امام خمینی(ره) را درک نکرده‌اند، بیانگر آن است که نه تنها کوچکترین زاویه‌ای با انقلاب ندارند بلکه با تأسی از شهید والامقام سپهبد حاج قاسم سلیمانی می‌خواهند سرباز امام زمان (عج) و نائب بر حقش امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) باشند. 

نسل جوان امروز با شناخت صحیح از دشمن، به خوبی دریافته که دفاع از کشور و ولایت فقیه را سرلوحه کار خود قرار دهد. این نسل با چشمان خود دیده‌اند که دشمن با به وجود آوردن داعش و گروه‌های تکفیری نقشه ضربه زدن به حریم انقلاب داشته و جان بسیاری از هم سن و سال‌های آنان را گرفته‌است و امروز هم با تحریم‌های گسترده و فشارهای اقتصادی پای خود را بر گلوی ملت ایران نهاده تا سایه حمایت مردم را از نظام بگیرد؛ لیکن این ملت شهیدپرور با درک صحیحی از او، گوش خود را بر یاوه‌گویی‌های دشمن بسته و به کلام «سردار دلها» مبنی بر اینکه «والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد»؛ فرا داده‌اند.

لذا پدران و مادران در این اجتماع با شکوه آمدند تا به فرزندان خود بیاموزند که اگر «سید علی، دهه نودی‌هاشو فراخواند» و برای «یارشدن، هوادارشدن، گرفتارشدن، علی بن مهزیار شدن» آماده‌ باشند «و با همین قد کوچک» سربازی ولایت را به خوبی تمرین کنند تا در رکاب «حضرت فرمانده» بی‌نقص حاضر شوند.

این نسل، نسلی است که باید خود را برای یاری رساندن به امام زمان(عج) آماده کند و از مشکلات و گذرگاه‌های خطرناک و تاریخی انقلاب نیز هراسی نداشته باشد؛ همانگونه کودکان داخل گهواره، روزی برای یاری رساندن به اسلام و مسلمین تحت لوای حضرت امام خمینی(ره) برای پیروزی انقلاب اسلامی قیام کردند و در برابر کینه‌توزی‌ها دشمنِ تا بن دندان مسلح، بی‌محابا ایستاندند و پیروزی‌های شگفت‌انگیزی به ارمغان آوردند.

باری... آنها آمدند تا فریاد برآورند که اگر آن روزها نبودیم تا پاسخگوی ندای «هل من ناصر ینصرنی» اربابمان باشیم، امروز هستیم و امام زمانمان (عج) را تنها نمی‌گذاریم. آمدیم در این جنگ نرم به گوش سالومه‌ها و مسیح علینژادها برسانیم که ما همان وارثان محسن حججی‌ها و عباس دانشگرها هستیم که پای نظام و انقلاب و رهبرمان جان می‌دهیم؛‌ از ما بترسید! ما از نسل همان حسین فهمیده‌ها هستیم که برای خمینی زمانمان جان ناقابلمان را برگ سبزی بیش نمی‌دانیم.

آری ایستاده‌ایم تا روزی که ندای "انا بقیة اللهِ" حضرت فرمانده را بشنویم، حتی اگر در بین راه مجبور شویم، شعب‌ابیطالب‌هایی راهم تجربه کنیم. شاید در این راه،‌دشمن صیاد خدایی‌ها را از میان ما بردارد، اما هر روز صیادخدایی‌هایی متولد می‌شوند و یاری‌گر این نظام و رهبرشان خواهد بود. به امید همان روزی که از «صف 313 نفر» با صدای رسا بگوییم: «سلام فرمانده...!»

انتهای پیام/

نظر شما