شناسهٔ خبر: 54263308 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۷ کمیته برگزاری پیاده‌روی اربعین در استان قزوین تشکیل می‌شود

گروه استان‌ها- استاندار قزوین گفت: ۷ کمیته اطلاع‌رسانی، امنیتی و انتظامی، بهداشت و درمان، پشتیبانی، تسهیلات مالی و مردمی در زیر مجموعه ستاد مرکزی اربعین استان تشکیل می‌شود تا مراسم پیاده‌روی اربعین به باشکوه‌ترین شکل ممکن برگزار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدمهدی اعلایی عصر امروز در جلسه ستاد مرکزی اربعین که در سالن جلسات شهیدسلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به شرکت 5 میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین امسال اظهار داشت: با توجه به تعیین متولیان ستاد اربعین در استان قزوین و تقسیم‌کار صورت‌گرفته انتظار داریم که آیین‌های بزرگداشت اربعین حسینی منسجم و منظم برگزار شوند.

وی از تشکیل 7 کمیته ذیل ستاد هماهنگی اربعین استان خبر داد و گفت: کمیته‌های اطلاع‌رسانی، امنیتی و انتظامی، بهداشت و درمان، پشتیبانی، تسهیلات مالی و مردمی در زیر مجموعه ستاد مرکزی اربعین استان تشکیل می‌شود تا مراسم پیاده‌روی اربعین بعد از 2 سال بحران کرونایی به باشکوه‌ترین شکل ممکن برگزار شود.

اعلایی اضافه کرد: عزاداران و عاشقان حسینی در طی بیش از 2 سالی که با اپیدمی کرونا دست به گریبان بودیم، نتوانستند در پیاده‌روی اربعین احساسات و شور خود را به صورت مطلوب بروز دهند و به همین خاطر فرصت ایجادشده در اربعین سال 1401 را باید قدر بدانیم و از آن برای نمایش اتحاد، اقتدار و اخلاص شیعیان بهره بگیریم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین استان قزوین از ابلاغ دستورالعمل اجرایی این ستاد به کلیه نهادهای متولی خبر داد و گفت: اجرای این دستورالعمل برای همه دستگاه‌ها و سازمان‌های عضو ستاد اجباری است و کلیه موارد ابلاغی باید مو به مو اجرا شوند.

اعلایی ادامه داد: با توجه به اینکه همه‌گیری کرونا مدت زیادی عاشقان حسینی را از پیاده‌روی اربعین دور کرده، بنابراین امسال میزان استقبال و مشارکت مردم برای حضور در این راه‌پیمایی بزرگ جهان اسلام بسیار زیاد خواهد بود و به همین خاطر باید برای پذیرایی و دادن خدمات رفاهی به زائران حسینی بهترین زیرساخت‌ها را مهیا کنیم.

جلسات ستاد مرکزی اربعین ماهانه برگزار می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین هم در این نشست با بیان اینکه روح مردمی برگزاری مراسم اربعین باید تحت هر شرایطی حفظ و تقویت شود، گفت: بنابراین هدف از تشکیل کمیته‌های ذیل ستاد تصدی‌گری در برگزاری مراسم نیست؛ بلکه این کمیته‌ها برای حمایت و تسهیل‌گری در اجرای برنامه‌های موکب‌های حسینی وارد عمل می‌شوند.

ابوالحسن کبیری با تأکید بر لزوم هماهنگی و هم‌افزایی نهادهای عضو ستاد اربعین افزود: همه تلاش دستگاه‌ها باید در جهت برگزاری منظم این پیاده‌روی بزرگ و باشکوه باشد و به همین خاطر کلیه زوار اعزامی به کربلای معلی باید قبل از اعزام توجیه شده و نسبت به قوانین و مقررات کشور عراق آگاهی کامل پیدا کنند.

جانشین ستاد مرکزی اربعین استان ادامه داد: بنا بر دستورات وزارت کشور جلسات ستاد مرکزی اربعین به صورت ماهانه برگزار شده و از زمان آغاز ماه محرم که مصادف با مردادماه خواهد بود، جلسات به شکل هفتگی برپا می‌شود.

کبیری یادآور شد: برای جلوگیری از ازدحام و شلوغی در ثبت نام‌ها و مدیریت این بخش باید کمیته‌های یادشده با همفکری بهترین سازوکار لازم را برای ثبت نام‌ها طراحی کرده و به ستاد پیشنهاد دهند تا در صورت تصویب این سازوکار با کمک دفاتر خدمات سفر و موکب‌ها اجرایی شود.

انتهای پیام/ی

نظر شما