شناسهٔ خبر: 54262562 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار قزوین: اربعین حسینی فرصتی مناسب برای گردهمایی و قدرت نمایی شیعه است

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: اربعین حسینی امسال فرصت مناسبی برای گردهمایی و قدرت نمایی شیعه است و باید هرچه باشکوه تر برگزار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی اعلایی روز پنجشنبه در ستاد هماهنگی اربعین حسینی افزود: شور، نشاط و هیجان عاشقان امام حسین (ع) مدتهاست که به دلیل شیوع ویروس کرونا، آنطور که باید ظهور و بروز رسمی پیدا نکرده و اربعین حسینی امسال قرار است فرصتی برای قدرت نمایی اخلاص و توان تشییع برای کنار هم قرار گرفتن برای عرض احترام و ارادت به سید الشهدا (ع) باشد. 

وی بابیان اینکه، این گردهمایی عظیم در اربعین می تواند کارکردهای مناسبی داشته باشد افزود: تاثیرات مثبت اربعین حسینی به قدری زیاد است که این بزرگداشت در کنار کاربرد معنوی ای که دارد سبب زنده کردن دل ها و عرض ارادت به سرور و سالار شهیدان می شود. 
استاندار قزوین تصریح کرد: در ستاد اربعین حسینی این استان تمامی موارد به صورت  جزئی احصاء و متولیان ستاد مشخص شده اند. 
وی با تقدیر از اعضای ستاد هماهنگی اربعین  حسینی ، گفت: امیدواریم با یک رویکرد منسجم و منظم در استان قزوین شاهد برگزاری رویداد پرشکوه باشیم. 
اعلایی با بیان اینکه، دستورالعمل اجرایی ستاد اربعین به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شده و این دستورالعمل جنبه اجرایی دارد، اظهار داشت: امیدواریم مراسم بزرگداشت اربعین امسال به نسبت سال های گذشته با شکوه تر برگزار شود و بتوانیم شرایط بهتری برای زائران سرور و سالار شهیدان حضرت حسین ابن علی (ع) به وجود آوریم. 
در پایان این نشست شهردار، فرماندار و دادستان عمومی و انقلاب قزوین حمایت خود را در زنده نگهداشتن این مراسم حسینی اعلام کردند.

نظر شما