شناسهٔ خبر: 54257628 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایستنا | لینک خبر

واتساپ قابلیت ذخیره‌ی پیام‌های ناپدیدشونده را آزمایش می‌کند

دیجی کالا مگ

صاحب‌خبر -
قابلیت پیام‌های ناپدیدشونده از سال ۲۰۲۰ به مجموعه قابلیت‌های گسترده پیام‌رسان واتساپ اضافه شد. با استفاده از این قابلیت، پیام‌های کاربران در چت‌های خاصی بعد از گذشت ۷ روز به طور خودکار محو می‌شوند. اکنون اما طبق گزارش افشاگر معروف اطلاعات و قابلیت‌های واتساپ یعنی «WABetaInfo»، این شرکت روی قابلیتی کار می‌کند که کاربران با استفاده از آن می‌توانند برخی از پیام‌های ناپدیدشونده را ذخیره کنند تا از بین نرود.
 
این قابلیت جدید به شما امکان می‌دهد تا اگر از پیام‌های محوشونده در چت با کاربری استفاده می‌کنید، دیگر نگران از بین رفتن برخی اطلاعات مهم نباشید و بتوانید پیام‌های مد نظر خود را ذخیره کنید. چنین قابلیتی برای سیو کردن اطلاعات ضروری نظیر آدرس یا شماره تلفن می‌تواند بسیار کاربردی و مفید واقع شود. این قابلیت که پیش‌تر در نسخه‌ی قبلی بتای واتساپ دیده شد، جدیدترین تلاش‌های واتساپ برای ایجاد تغییر در بخش دسترسی به پیام‌های ذخیره شده به شمار می‌آید.
IMG_26052022_093800_822_x_522_pixel-768x488.jpg
اسکرین‌شاتی که وب‌سایت WABetaInfo در همین رابطه منتشر کرده بخشی از صفحه‌ی اطلاعات مخاطب را نشان می‌دهد که در آن گزینه‌ی جدید «Kept Messages» به چشم می‌خورد. به نظر می‌رسد که با استفاده از این بخش کاربران می‌توانند به پیام‌هایی که ذخیره کردند دسترسی پیدا کنند. این تصویر از نسخه‌ی وب واتساپ گرفته شده، اما گفته می‌شود این قابلیت در نسخه‌های بتای بعدی اندروید و iOS واتساپ در دسترس خواهد بود. همچنین این پیام‌رسان متعلق به متا، هیچ زمانی خاصی را برای انتشار عمومی این قابلیت اعلام نکرده، بنابراین باید صبر کرد و دید که در روزهای آینده چه اطلاعات دیگری در مورد این قابلیت جدید از سوی واتساپ منتشر می‌شود.
 
واتساپ با دارا بودن بیشتر از ۲ میلیارد کاربر در بیش از ۱۸۰ کشور جهان، یکی از مهم‌ترین پیام‌رسان‌ها در کره زمین تلقی می‌شود. در آخرین‌های گزارش‌های منتشر شده به این موضوع اشاره شد که این پیام‌رسان هم اکنون در گوگل پلی بیش از ۵ میلیارد بار دانلود شده که با این وجود می‌توان آن را به عنوان محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان در جهان به شمار آورد. این اپلیکیشن از زمانی که کرونا شیوع پیدا کرد تاکنون قابلیت‌های بسیار خوب و کاربردی را دریافت کرده است و به نظر هم نمی‌رسد به این زودی‌ها روند دریافت قابلیت‌های جدید را متوقف کند.
 
جدیدترین گزارش‌ها در مورد قابلیت‌های جدید واتساپ حاکی از آن است که این پلتفرم قابلیت پیش‌نمایش پیشرفته لینک‌ها در استاتوس را آزمایش می‌کند. در حال حاضر اگر بخواهید لینکی را در بخش استاتوس واتساپ با سایر کاربران به اشتراک بگذارید، تنها متن و آدرس آن به دیگران نشان داده می‌شود. پیش‌نمایش پیشرفته لینک‌ها به کاربرانی که از استاتوس شما بازدید می‌کنند، اطلاعاتی در مورد محتوای آن لینک نشان خواهد داد.
 
گفته می‌شود که این پیام‌رسان قابلیت‌ جدید دیگری را آزمایش می‌کند که کاربران به وسیله‌ی آن می‌توانند از طریق چند گوشی یا تبلت به یک حساب کاربری دسترسی داشته باشند و با سایر کاربران چت کنند.  در همین زمینه، کاربران باید کد QR روی صفحه را با گوشی یا تبلت ثانویه‌ی خود اسکن کنند یا کد آن را وارد نمایند تا به‌عنوان دیوایس دوم به یک حساب کاربری به صورت هم‌زمان متصل شوند. این قابلیت بسیار کاربردی در بخش جدیدی با عنوان «Register Device as Companion» قرار خواهد گرفت و کاربران می‌توانند با پیروی از دستورالعمل موجود، به‌راحتی تبلت یا گوشی دیگر خود را به یک حساب کاربری وصل کنند.
 
از دیگر قابلیت‌های در حال توسعه‌ی پیام‌رسان متعلق به متا، می‌توان به خروج بی سر و صدا از گروه‌ها اشاره کرد. در نسخه‌های فعلی این پیام‌رسان، اگر کاربری قصد خروج از گروهی را داشته باشد با زدن گزینه‌ی خروج، نوتیفیکیشنی برای سایر اعضای آن گروه مبنی بر خروج آن شخص ارسال می‌شود و در واقع واتساپ با این کار همه‌ی اعضای گروه از این اقدام با خبر می‌کند. اما قابلیت جدید واتساپ به شما این امکان را می‌دهد تا بدون ارسال نوتیفیکیشن برای سایر اعضا، آن گروه را ترک کنید. باید گفت علاوه بر شما، تنها مدیر یا مدیران گروه از این اقدام با خبر خواهند شد.

نظر شما