شناسهٔ خبر: 54252320 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هفته سی‌ودوم لیگ یک| جنگ بقا در قعر، مس صعود می‌کند؟/ ملوان مقابل حریفی که به جای سرمربی ماساژور دارد!

رقابت‌های هفته سی و دوم لیگ دسته اول فوتبال جمعه این هفته در حالی برگزار می‌شود که مس کرمان صدرنشین در صورت پیروزی مقابل شهرداری آستار صعودش را به لیگ برتر قطعی می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دیدارهای هفته سی و دوم لیگ دسته اول فوتبال جمعه برگزار می‌شود. در این هفته هم دو تیم مدعی مس کرمان و ملوان همچنان در کورس قهرمانی با یکدیگر قرار دارند و تقریبا می‌توان گفت این دو تیم در آستانه لیگ برتری شدن هستند. مس کرمان اگر این هفته مقابل شهرداری آستارا پیروز شود 68 امتیازی خواهد شد و صعودش به لیگ برتر را قطعی می‌کند.

مسی ها می‌دانند که گرفتن سه امتیاز در خانه شهرداری آستارا کار آسانی نخواهد بود با این حال شاگردان فرزاد حسین‌خانی انگیزه‌های بیشتری نسبت به تیم هشتم جدول دارند تیمی که نه در خطر سقوط است نه دغدغه صعود دارد.البته مس کرمان با یک مساوی هم به شرط توقف آرمان گهر سیرجان در این هفته لیگ برتری خواهد شد. کرمانی‌ها البته به دنبال قهرمانی در این فصل هم هستند تا جمع تیم‌های استان کرمان در لیگ برتر جمع شود. در حال حاضر تیم های گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان هم در لیگ برتر حضور دارند.

ملوان تیم دوم جدول هم این هفته میهمان تیم سقوط کرده ماشین سازی تبریز است. به نظر می رسد ملوانان این هفته کار سختی برای پیروزی نخواهند داشت ولی هفته گذشته همین ماشین سازی در تهران سایپا ی در خطر  سقوط  را با نتیجه مساوی 3 بر 3 متوقف کرد.  این در حالی است که ماشین سازی بدون سرمربی بود و ماساژور تیم کارهای سرمربی را مقابل سایپا انجام داد و تیمش را هدایت کرد! بنابراین شاگردان مازیار زارع اگر خود را از پیش برنده بدانند ممکن است دوباره غافلگیر شوند. ملوان هفته گذشته مقابل تیم قعر جدولی استقلال ملاثانی 2 بر یک شکست خورد تا در رده دوم جدول و پشت سر مس بایستد.ملوان اگر از سه بازی آخر خود 5 امتیاز بگیرد بدون اما و اگر صعودش به لیگ برتر قعطی می‌شود.

آرمان گهر سیرجان تیم رده سوم جدول که جدی‌ترین تعقیب کننده ملوان و مس است این هفته به مصاف تیم سایپا می‌رود. نارنجی‌پوشان تهرانی که فصل پیش به لیگ یک سقوط کرده‌اند اگر در این سه بازی آخر نتوانند خوب امتیاز بگیرند ممکن است به لیگ دسته دوم هم سقوط کنند. آرمان گهر اما سودای صعود به لیگ برتر را دارد. سایپا باید از این بازی خانگی سه امتیاز را بگیرد ولی وقتی شاگردان حمید درخشان مقابل دو تیم سقوط کرده ماشین سازی و شاهین بوشهر به تساوی رضایت دادند عبور از تیم سوم جدول کار بسیار دشواری به نظر می‌رسد.

خیبر خرم آباد هم روی کاغذ شانس صعود به لیگ برتر را خواهد داشت به شرطی که ملوان و آرمان گهر هر سه بازی باقیمانده را بازنده شوند و خیبر هر سه بازی را با برد پشت سر بگذارد که خیلی بعید است. خیبری‌ها این هفته به مصاف قشقایی شیراز رده سیزدهمی می‌روند.

ویستا توربین دیگر تیم در خطر سقوط است که این هفته باید به مصاف مس شهربابک می‌رود. ویستا توربین هم مثل سایپا 36 امتیازی است و به دلیل تفاضل گل در رده پانزدهم ایستاده است. سومین تیم در خطر سقوط رایکا بابل است که 35 امتیازی است شاگردان پیروز قربانی این هفته به مصاف خوشه طلایی ساوه تیم رده ششمی جدول لیگ خواهند رفت. در واقع رقابت این سه تیم سایپا، ویستا و رایکا برای تعیین سومین تیم سقوط کننده خیلی فشرده و هیجان انگیز است. 

برنامه مسابقات هفته سی و دوم لیگ یک:

مس شهر بابک - ویستاتوربین تهران، ساعت 19، ورزشگاه شهید سلیمانی شهر بابک

خیبر خرم‌آباد - قشقایی شیراز، ساعت 19، ورزشگاه تختی خرم‌آباد

خوشه طلایی ساوه - رایکای بابل، ساعت 19، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم

شمس آذر قزوین - شهرداری همدان، ساعت 19، ورزشگاه سردار آزادگان قزوین

سایپای تهران - آرمان گهر سیرجان، ساعت 19، ورزشگاه پاس قوامین تهران

شهرداری آستارا - مس کرمان، ساعت 19، ورزشگاه وحدت آستارا

ماشین‌سازی تبریز - ملوان بندر انزلی، ساعت 19، ورزشگاه شهید سلیمانی تبریز

پارس جنوبی جم - استقلال خوزستان، ساعت 19:30، ورزشگاه تختی جم

استقلال ملاثانی - شاهین شهرداری بوشهر، ساعت 19:30، ورزشگاه اختصاصی فولاد اهواز

انتهای پیام/

نظر شما