شناسهٔ خبر: 54252309 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

اپیزود ۱۲ دادکست: قبل از اینکه ضامن کسی شوید این موارد را بدانید + فایل صوتی

در دوازدهمین اپیزود دادکست درباره موضوع پر دردسر و حساس ضمانت، شرایط ضامن و همچنین شرایط ضمانت برای شما توضیح داده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین،  یکی از مهمترین شرایط ضمانت این است که ضامن پس از قبول عقد ضمانت، فرم قرارداد (وام) را امضا می‌کند و با امضای ضامن به طلبکار این اختیار داده میشود که درصورت عدم پرداخت بدهی توسط بدهکار، طلبکار  بدهی خود را از فیش حقوقی و  موجودی حساب‌ها و سپرده‌های متعلق به ضامن برداشت نماید.

 در این اپیزود به شما هشدار داده‌ایم که با توجه به شرط  فوق الذکر اگر ضامنی روزی برای برداشت پول از حساب بانکی خود با حساب خالی مواجه شد نباید تعجب بکند چرا که از قبل اجازه هر گونه برداشت را از حساب خود به طلبکار داده است.

همچنین به شما توصیه کرده‌ایم که اگر به هر دلیلی ضامن فردی شدید، ضمانتی مانند چک و سفته از او بگیرید.  این چک درصورتی اعتبار دارد که چند نکته مهم برای نوشتن آن رعایت شده باشد.

یکی دیگر از شرایطی که افراد ضامن دیگران میشوند و بعدش برای آنها مشکلات زیادی ممکن است پیش بیاید، موقعیتی است که برای یک زندانی آشنا وثیقه می‌گذارند و یا کفیل میشوند. در این باره هم چند توصیه مهم به شما کرده‌ایم تا  در دردسر نیفتید.

چند نکته کلی هم به شما گفته‌ایم مانند اینکه وقتی بازپرداخت وام تمام شد، حتما مدارک را از بانک بگیرید و یا کپی مدارک مهم مثل کارت ملی و شناسنامه را رها نکنید. 

دادکست را می‌توانید هر پنجشنبه ساعت ۲۲ از کانال تلگرامی دادکست و حساب رسمی دادکست در کست‌باکس و سایر اپ‌های پادگیر بشنوید.

برچسب‌ها:

نظر شما