شناسهٔ خبر: 54251918 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پالایشگاه بندرعباس ۳۲ میلیارد ریال به زندان های هرمزگان کمک کرد

بندرعباس- ایرنا- رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: شرکت پالایش نفت بندرعباس از محل اعتبارات مسوولیت اجتماعی خود ۲۰۰ دستگاه تجهیزات سرمایشی به ارزش ۳۲ میلیارد ریال به زندان های هرمزگان اعطا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مجتبی قهرمانی شامگاه چهارشنبه در نشستی در همین رابطه اظهار داشت: مسئولیت اجتماعی شرکت ها (CSR) مجموعه وظایف و تعهداتی است که بر اساس قانون باید در جهت حفظ، مراقبت و کمک به جامعه ای که در آن فعالیت می کنند، انجام دهند و به همین منظور مقرر شد با همکاری شرکت پالایش نفت بندرعباس و از محل اعتبارات مسئولیت اجتماعی این شرکت، بودجه مکفی جهت تهیه ۲۰۰ عدد کولر و تجهیزات سرمایشی برای نصب در زندان های استان هرمزگان اختصاص یابد.

وی بیان داشت: دادگستری هرمزگان با استناد به بند ۲ اصل ۱۵۶ قانون اساسی و مواد ۲۲، ۲۹۰ و ۲۹۳ قانون آیین دادرسی کیفری به منظور نظارت و احیای مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ پیشگام می باشد.

قهرمانی یادآور شد: دستگاه قضایی استان هرمزگان هر ساله از طریق مکاتبات گسترده و مستمر با شرکت ها و بنگاه های اقتصادی و نظارت و پیگیری نسبت به مطالبه‌گری برای ایفای نقش آنها در جهت عمل به مسئولیت های اجتماعی‌شان اقدام می کند که در این خصوص می توان به اقدامات بسیار خوبی که در حوزه مقابله با کرونا، فقر زدایی، آموزش و اشتغالزایی صورت گرفته، اشاره کرد.

وی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تأمین بودجه برای رفع نیازهای بهداشتی، درمانی، آموزشی، فرهنگی و رفع معضلات زیست محیطی، مبارزه با اعتیاد، فقر و بیکاری، کمک به خانواده زندانیان نیازمند، کمک به کودکان کار و کارگران فصلی و سایر مسائل مرتبط با این حوزه از محل اعتبارات مسئولیت اجتماعی شرکت ها و بنگاه های اقتصادی را از دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان هرمزگان در این خصوص برشمرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین حمایت ها و اقدامات انجام شده از سوی شرکت پالایش نفت بندرعباس به منظور عمل به مسئولیت های اجتماعی جهت تأمین تجهیزات مورد نیاز زندان های استان هرمزگان را بسیار شایسته و قابل تحسین عنوان کرد و گفت: این حمایت ها به طور قطع از یک سو موجب بهبود وضعیت رفاهی زندانیان و ارتقای سطح کیفی امکانات در زندان بندرعباس می شود و از سوی دیگر با رفع نواقص و کمبودها، تأثیر بسزایی در اصلاح و باز اجتماعی شدن مددجویان خواهد داشت.

نظر شما