شناسهٔ خبر: 54251699 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

انگلیس و آلمان وضع‌شان بسیار بدتر از ما است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دولت در جهاد تبیین را همراهی کنیم، تاکید کرد:‌ تکانه‌های جهانی نیز بر ما اثر دارد ولی بدانید عین جنگ هشت ساله است. اگر مقاومت کردیم و تنه به دولت نزدیم، پیروزیم

صاحب‌خبر -
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در سالروز آزادسازی خرمشهر و پاسداشت روز ذرفول، روز مقاومت و ایستادگی در مراسمی که در مسجد صادقیه در منطقه ۱۰ تهران برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: امام جعفر صادق (ع) پرچمدار انقلاب فرهنگی، علمی، اخلاقی و سیاسی است. بعد از نهضت سیدالشهدا (ع) جامعه در یک خفقانی به سر می‌برد. 
وی با بیان اینکه در ابتدای ایام بعد از رحلت رسول‌الله (ص)، خلفای وقت نقل حدیث را ممنوع کرده بود در حالی که ایشان قرآن و عترت، وحی و حدیث را ملازم همدیگر قرار داده بودند، اظهار داشت: رسول‌الله (ص) گفته بودند قرآن و عترت هرگز از یکدیگر جدا نمی‌شوند. این مسئله ریشه در قرآن هم دارد. هر کجا در کنار قرآن، اهل بیت نیست، این قرآن نیست و هر کجا در کنار اهل بیت (ع)، قرآن نیست، این اهل بیت (ع) نیست. 
رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه آن خفقان موجب شده بود تا زندگی مسلمانان نظام فقهی نداشته باشد، اظهار داشت: درگیری‌های بین بنی امیه و بنی عباس فرصتی را فراهم آورد تا امام محمد باقر (ع) سفره حدیث را پهن کنند و امام جعفر صادق (ع) آن را تکمیل کنند. سه میلیون حدیث از پیامبر (ص) و معصومین (ع) داریم که بیش از یک و نیم میلیون از امام محمد باقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) است. 
صدیقی با بیان اینکه امام جعفر صادق (ع) احیاگر قرآن و سنت و مبین اسلام کامل است، تصریح کرد: این مسئله،‌ یکی از امتیازات بی‌بدیل امام جعفر صادق (ع) است. در مکاتب چهار گانه اهل سنت، دو نفر از سران آن از شاگردان امام جعفر صادق (ع) است و دو نفر دیگر هم از شاگردان شاگردان ایشان هستند لذا نظام فقهی که امروز در جهان اسلام رایج شده است، همه به برکت امام جعفر صادق (ع) است. 
وی با بیان اینکه اولین شهید خاکریز ولایت، حضرت زهرا (س) هستند، خاطرنشان کرد: پرونده قتل حضرت زهرا (س) در زمان امام علی (ع) به دلیل مظلومیتی که بر ایشان حاکم شده بود، حتی در زمان خلافت‌شان مطرح نشد. امام حسین (ع) هم در نهضت خود این قتل را مطرح نکرد اما با فرهنگ‌سازی امام جعفر صادق (ع)، این مسئله مطرح و رایج شد. 
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه روضه‌خوانی امام حسین (ع) توسط امام جعفر صادق (ع) در دانشگاه و کلاس درس خود تزریق شد، ابراز داشت: اینکه امروز هیات داریم و مساجدمان به هر مناسبتی روضه‌خوانی دارند، این مسئله توسط امام جعفر صادق (ع) فرهنگ شد. امام جعفر صادق (ع) چهار هزار شاگرد را تریبت کردند که این عالم‌پروری در عالم بی‌نظیر است. 
صدیقی با بیان اینکه انقلاب اسلامی که انقلاب محرم و صفر است، از امام جعفر صادق (ع) است، عنوان کرد: ایشان سفره فقاهت و علم را آنچنان گسترده کردند که همه طبقات و اقشار وارد آن شدند. در میان محدثین ما حداد، بزار، سلمان و... داریم یعنی همه طبقات بازاری جامعه سر درس امام جعفر صادق (ع) حاضر شده و علم و فقه یاد گرفتند و احادیث را مطرح و منتشر کردند. 
وی با بیان اینکه در اسلام با تریبت علمی که توسط پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) صورت گرفت، بازنشستگی معنی ندارد، یادآور شد: این مسئله را امام جعفر صادق (ع) عملی کردند یعنی نه سنی مطرح بود و نه صنفی بلکه همه اصناف می‌آمدند و افراد احساس حقارت می‌کردند که فقه بلد نباشند. 
رییس ستاد امور به معروف و نهی از منکر ادامه داد: تخصصی هم که امروز در علوم دنیا مطرح است، از ابتکارات امام جعفر صادق (ع) است. ایشان انواع علوم را مطرح کردند اما همه متخصصین دوره عمومی‌شان فقه بود، یعنی همه آنها فقیه بودند و بعد در تخصص پیش می‌رفتند. 
صدیقی با روایت حدیثی از امام جعفر صادق (ع) بیان کرد: از نظر امام جعفر صادق (ع) سه چیز نشانه و علامت شیعه است. اول وقت نماز خواندن و حساسیت به نماز، از علائم شیعه است که از سوی امام جعفر صادق (ع) معرفی شده است. 
وی مواسات و کمک‌های مومنانه را دومین علامت شیعه براساس حدیث امام جعفر صادق (ع) برشمرد و گفت: مواسات فرهنگ شیعه است. کسی که مواسات نداشته باشد، شیعه نیست. سومین علامت هم، حفظ اسرار است. آنها که اسرار ما را به بیگانه دادند و الان هم گاهی دزدی اطلاعاتی می‌کنند، آنها ضد امام جعفر صادق (ع) هستند. شیعه زبانش کنترل‌شده است و اسرار را فاش نمی‌کند. 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: علیرغم مقاومت جانانه و بی‌سابقه اهالی خرمشهر که ۳۴ روز مردم مقاومت کردند ولی بنی‌صدر کوتاهی کرد و به آنها سلاح و مهمات نداد، بعثی‌ها با تعداد زیادی آمدند و رزمندگان دست خالی بودند و بعد از ۳۴ روز شهید دادن، شهر سقوط کرد. 
صدیقی افزود: شهید جهان‌آرا در لحظات آخر سقوط شهر به اطرافیان خود گفت که خرمشهر سقوط می‌کند ولی این شهر را پس می‌گیرم. توصیه من به شما آن است که شهر ایمان‌تان سقوط نکند که اگر سقوط کند سایر شهرها هم سقوط می‌کند. این حرفی یعنی تا ایمان شما آباد است، خدا همراه شماست و آنچه از دست داده‌اید، به شما بازمی‌گرداند ولی اگر سقوط کند، سایر شهرهایتان و چیزهای دیگر را هم از دست می‌دهد. 
وی با اشاره به زمانی که سقوط خرمشهر را به امام خمینی خبر دادند، بیان کرد: مرحوم امام راحل مبتلا به مشکل قلبی بودند. آمدند به ایشان بگویند که خرمشهر سقوط کرده است ولی سعی می‌کردند ملاحظه ایشان را بکنند و کسی جرات نمی‌کرد بگوید خرمشهر سقوط کرده است. امام متوجه شدند و گفتند مساله را بگوید و اطرافیان هم گفتند. آنها منتظر ناراحتی امام بودند اما امام گفتند جنگ است، جنگ یعنی در جنگ نقل و نبات پخش نمی‌کنند، یک روز شکست داریم و یک پیروزی. 
رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه وقتی خرمشهر پیروز شد، شش هزار قربانی برای آن آزادی دادیم ولی ۱۶ هزار کشته و اسیر به آنها وارد کردیم، یادآور شد: تمام امکانات خطرناک را به خرمشهر آورده بودند و کسی تصور نمی‌کرد ملتی که حتی یک موشک ندارد، هیچ قدرتی از آنها حمایت نمی‌کند و به آنها سیم خاردار هم نمی‌فروشد، و خرمشهری که به یک دژ مستحکم جهانی تبدیل شده و ۵۷۵ روز در دست دشمن است و انواع استحکامات نظامی را در آنجا مستقر کرده‌اند، سقوط کند اما خون بر شمشیر، ایمان بر کفر، نور بر ظلمت، ولایت بر شرک پیروز شد. 
صدیقی با تاکید بر اینکه امتحانی که رزمندگان ما دادند، دستوراتی که امام ما داد و روحیه‌ای که ایمان را در جان رزمندگان تزریق می‌کرد، نتیجه آن نازل شدن نصرت الهی بود، عنوان کرد: این پیروزی معجزه و نصر خدا بود. مگر می‌شود چنین دژی را به دست آورد. وقتی خرمشهر را آزاد کردیم، معادله در جهان تغییر کرد و از جایگاه جدیدی برخوردار شدیم و برخورد ملت‌ها با ما عوض شد. 
وی بازپس‌گیری خرمشهر را یگ پیروزی تاریخی، فراموش‌نشدنی و معجزه‌آسا دانست که محالی را ممکن کرد و گفت: اگر صدام چنین پیروزی‌ای را به دست می‌آورد، کشورهای اسلامی پایکوبی می‌کردند ولی وقتی به امام این خبر را دادند، اینجا هم امام مغرور نشد و گفتند خرمشهر را خدا آزاد کرد. امام یکجا من نگفت. 
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جنگ اقتصادی امروز یکی از امتحانات بزرگ تاریخ برای ماست، اظهار داشت: ما امروز یک دولت امین، پابه‌کار و شهادت‌طلب داریم. با آیت‌الله رییسی برای زیارت قبور شهدای بهشت زهرا و ۷۲ تن رفته بودیم. ایشان به مسئول بهشت زهرا گفت که جای ما را اینجا نگه دار. این آمادگی را ایشان را نشان می‌دهد. 
صدیقی، رییس‌جمهور را فردی دانست که جان بر کف است و آبروی خود را در میان گذاشته است، تصریح کرد: ایشان وقتی نامزد ریاست جمهوری شد، به من گفت فلانی من امروز در قوه قضاییه مسلط شدم و می‌توانم یقه بگیرم ولی الان جایی می‌روم که بقیه می‌توانند یقه مرا بگیرند. نه آنکه بی‌خبر باشم ولی می‌بینم کسی نیست، مملکت را بدهکار کردند و زیربناها را خراب کردند. می‌روم تا آبروی خود را فدا کنم. 
وی با بیان اینکه چنین دولتی می‌خواهد برای شما کار کند، خاطرنشان کرد: ارز ترجیجی به جیب پولدارها می‌رفت ولی الان آن را برداشتند که مصادف با جنگ اوکراین و روسیه شده است. الان تمام دنیا گرفتار گرانی شده است. انگلیس و آلمان وضع‌شان بسیار بدتر ماست و طبقات ضعیف آمریکا هم در حال له شدن هستند. 
رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه تکانه‌های جهانی نیز بر ما اثر دارد ولی بدانید عین جنگ هشت ساله است، ابراز داشت: اگر مقاومت کردیم و تنه به دولت نزدیم، پیروزیم. ما در جنگ کوپنی زندگی می‌کردیم، از دولت توقعی نداشتیم، قلک بچه‌ها را فروختیم و زیورآلات عروس‌های خود را به جبهه می‌فرستادیم. امروز هم جنگ اقتصادی و تبلیغاتی است. نذر کنیم و دولت در جهاد تبیین را همراهی کنیم.
منبع: ایلنا

نظر شما