شناسهٔ خبر: 54251460 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرپرست معاونت بهداشتی علوم پزشکی گیلان عنوان کرد

پایش مبادی ورودی گیلان برای پیشگیری از ویروس آبله میمونی

سرپرست معاونت بهداشتی علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به آبله میمونی در کشور و استان دیده نشده گفت: مبادی ورودی و مرزی استان با حساسیت و جدیت بیشتر برای پیشگیری از ورود ویروس آبله میمونی رصد و پایش می شود.

صاحب‌خبر -

دکتر اسماعیل نورصالحی در جلسه وبیناری با مدیران شبکه های بهداشت و درمان و کارشناسان گروه پیشگیری و مقابله با بیماری های واگیر شهرستان های گیلان، با اشاره به اهمیت آمادگی پیش از بروز هر بیماری ویروسی در استان اظهار کرد: آبله میمونی یک بیماری ویروسی است که طی روزهای گذشته در برخی کشورها افرادی را مبتلا و آلوده کرده است.

وی افزود: با توجه به بروز این بیماری و هشدارهای سازمان بهداشت جهانی، آمادگی همه استان برای پیشگیری از ورود این ویروس به کشور و استان ضروری است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس آبله میمونی در کشور و استان دیده نشده و تمرکز کشور و استان بر روی پیشگیری است.

نورصالحی، با بیان اینکه انتقال ویروس آبله میمونی از طریق تماس نزدیک با افراد مبتلا، سطوح آلوده به ویروس و تماس جنسی اتفاق می افتد، گفت: عدم واکسیناسیون و تماس نزدیک با افراد آلوده منجر به ابتلا و شیوع بیماری آبله میمونی می شود.

وی خاطرنشان کرد: آغاز بیماری آبله میمونی با بروز تب است و پس از آن با بثورات جلدی از صورت فرد مبتلا ادامه می یابد.

سرپرست معاونت بهداشتی علوم پزشکی گیلان، بر رصد و پایش تمامی مبادی مرزی استان تاکید کرد و افزود: در حال حاضر در مبادی مرزی استان رصد و پایش دقیقی از افرادی که قصد ورود به کشور و استان را دارند انجام می پذیرد و در صورت مشاهده افراد مشکوک، قرنطینه آنان و اخذ آزمایش از افراد مشکوک به سرعت صورت می گیرد.

انتهای پیام

نظر شما