شناسهٔ خبر: 54247373 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرد؛

تخصیص ارز یک میلیارد دلاری برای تولید دارو در کشور

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: یک میلیارد دلار ارز به دستور رئیس جمهور برای واردات ماده موثره دارو و داروی بیماران صعب العلاج اختصاص پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ سیدجلیل میرمحمدی میبدی با اشاره به عدم تخصیص ارز از بهمن سال گذشته به تولیدکنندگان ماده موثره دارو اظهار داشت: این موضوع صحت دارد.

وی تاکید کرد: این ارز از بهمن سال گذشته تا اواخر فروردین سال جاری تخصیص پیدا نکرده بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در این زمینه جلسات متعددی برگزار شد، گفت: در ادامه یک میلیارد دلار ارز به دستور رئیس جمهور برای واردات ماده موثره دارو و داروی بیماران صعب العلاج اختصاص پیدا کرد.

وی گفت: تاکیدات جدی به مسئولان وزارت بهداشت داشتیم که ذخیره دارویی کشور کاهش پیدا نکند مضاف بر اینکه بخش قابل توجهی از مواد اولیه دارو در ماه‌های انتهای سال گذشته و ابتدای سال جاری وارد شده و در گمرک قرار دارد که اگر ارز آن تامین شود، این منابع داروی وارد کشور خواهند شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته زمانی هست که مصوبه ارزی تایید می‌شود و بانک مرکزی این ارز را اختصاص می دهد اما در زمینه پرداخت و رسیدن این ارز به دست تولیدکنندگان تاخیرات و ایراداتی به وجود می آید.

وی با بیان اینکه پرداخت یک میلیارد دلار به تولیدکنندگان ماده موثره دارو مصوب شده و رئیس جمهور دستور این مسئله را صادر کرده است، گفت: بنابراین پروسه قانونی این مسئله طی شده است اما اینکه آیا این ارز به دست خود وارد کنندگان رسیده است و یا نه؟ باید سوال شود اما بعید است این ارز به دست تولیدکنندگان نرسیده باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان در زمینه تامین این ارز حتما دچار تاخیر شده‌اند، گفت: ما از بهمن‌ماه انتقادات خود را در این زمینه مطرح کردیم چرا که اگر امروز ارز در اختیار واردکنندگان قرار گیرد، حداقل یک الی دو ماه طول می‌کشد تا ماده اولیه دارو وارد کشور شود.

وی تاکید کرد: البته ما تاکیدات جدی به مسئولان وزارت بهداشت داشتیم که ذخیره دارویی کشور کاهش پیدا نکند مضاف بر اینکه بخش قابل توجهی از مواد اولیه دارو در ماه‌های انتهای سال گذشته و ابتدای سال جاری وارد شده و در گمرک قرار دارد که اگر ارز آن تامین شود، این منابع داروی وارد کشور خواهند شد.

برچسب‌ها:

نظر شما