شناسهٔ خبر: 54240613 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۹ اثر به مرحله نهایی جشنواره منطقه ای تئاتر طنز دیواندره راه یافت

سنندج- ایرنا- دبیر پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر طنز دیواندره گفت: از میان ۵۱ اثر ارسالی به دبیرخانه، ۹ اثر مجوز حضور در مرحله نهایی این جشنواره را به دست آورده اند.

صاحب‌خبر -

محمد سلیم کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خوشبختانه پس از تجربه چهار دوره برگزاری موفق این جشنواره، امسال پنجمین دوره آن با حضور استان های کردستان، همدان، لرستان، زنجان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و ایلام  در شهر دیواندره برگزار خواهد شد.

دبیر پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر طنز دیواندره گفت: گروه های مختلفی از استان های شرکت کننده با ارسال آثار خود به دبیرخانه جشنواره، خواستار حضور در این رویداد هنری شدند که درنهایت از میان ۵۱ متن و ۳۵ فیلم ارسالی، ۹ اثر به مرحله نهایی راه یافتند و نیز ۲ اثر دیگر بعنوان آثار ذخیره انتخاب شدند.

کریمی گفت: در بخش استند آپ کمدی با گستره کشوری تعداد ۵۸اثر به دبیرخانه ارسال شده بود که در نهایت پس از بازبینی توسط هیات محترم داوران، تعداد ۴اثر برای مرحله نهایی جشنواره انتخاب شدند.

وی آثار راه یافته به جشنواره را شامل مرغ باغ هپروت به کارگردانی مهرداد کاووسی، دیباز به کارگردانی پویاحسنوند، قصه مردی که لب نداشت به کارگردانی زانیار اصلانی، کاش چشم نمی دید به کارکردانی پگاه معصومی و بساوایی به  کارگردانی بهرام حاج علی اکبری اعلام کرد.

وی افزود: ملی به کارگردانی سعیدباغبانی، تیکی تاکا به کارگردانی محمدسلیمی، شانتاژ به کارگردانی عمران مرادی و سیاوش جدیدی، سلاخی به کارگردانی آزادمرادی از دیگر آثار راه یافته به این جشنواره است.

کریمی اظهار کرد: ٢ اثر هیپوفیز و مضحکه در محکمه هم به عنوان آثار ذخیره انتخاب شده اند.

وی  ادامه داد : پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر طنز دیواندره دهه آخر تیر ماه سالجاری در شهر دیواندره برگزار خواهد شد.

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۸۵ کیلومتری شهر سنندج مرکز کردستان قرار دارد.

نظر شما