شناسهٔ خبر: 54236496 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کرمانشاه بیش از ۱۰ سال از مزایای صادرات سوخت بهره‌مند نشد

عضو هیات رئیسه اتاق تعاون استان کرمانشاه با انتقاد از اینکه طی بیش از ۱۰ سال اخیر استان کرمانشاه از مزایای صادرات سوخت بهره‌مند نشده، گفت : اگر حالا شرایط صادرات فراهم شود این امکان را داریم که ساز و کار شیوه صادرات را در اختیار مسئولین استان قرار دهیم.

صاحب‌خبر -

غفار محمدی دلیل نبود بهره‌مندی مرزنشنیان کرمانشاه از مزایای صادرات سوخت را ضعف مدیریت و سوءاستفاده عده‌ای دانست که بنا داشتند خودشان از سهمیه صادرات سوخت منتفع شوند.

به گفته عضو هیات رئیسه اتاق تعاون استان کرمانشاه سال ۱۳۹۶ مزایده‌ای به منظور تعیین کارگزار صادرات سوخت در استان برگزار شد، فردی غیربومی در این مزایده برنده شد که بعد از سه، چهار ماه نتوانست کار را پیش ببرد.

صادرات سوخت باید توسط تعاونی‌های مرزنشین توانمند انجام شود، سود این صادرات باید عاید مردم مرزنشین مناطق مرزی استان شود که گرفتار بیکاری هستند و نه امکان کشاورزی، نه دامداری و نه کار دیگری را ندارند.

در استان کرمانشاه حدود ۱۳۰ هزار کارت مرزنشینی برای خانوار‌ها صادر شده که البته این تعداد باید پالایش شود و صادرات سوخت صرفا به خانوار‌هایی اختصاص یابد که در روستا‌ها و در شعاع ۳۰ کیلومتری مرز ساکن هستند، نه کسانی که کارت گرفته و حتی در کرمانشاه هم سکونت ندارند.

 ۲۸ تعاونی مرزنشین در استان کرمانشاه فعالیت دارد حتی اگر هیچکدام از این تعاونی‌ها برای صادرات سوخت مورد تایید نباشد، می‌توان ظرف مدت کوتاهی یک تعاونی سوخت بران در استان راه‌اندازی کرد تا کار را به دست بگیرد.

در درجه اول باید ساز و کار صادرات سوخت، انتخاب تعاونی یا کارگزار و تعیین قیمت انجام شود.

این آمادگی را داریم که ساز و کار شیوه صادرات را در اختیار مسئولین استان قرار دهیم .

منبع ایسنا

نظر شما