شناسهٔ خبر: 54236200 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نفوذ دانش و فناوری‌های نوین به کشاورزی

نخستین «رویداد ملی ترویج کشاورزی دانش‌بنیان و نوآور ایران» با مشارکت معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، بیست‌وپنجم تا بیست‌وهشتم خردادماه سال جاری برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، «رویداد ملی ترویج کشاورزی دانش‌بنیان و نوآور ایران» با هدف ارتقای نقش شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق و نفوذ بیشتر فناوری و نوآوری به صنعت کشاورزی برگزار می‌شود و ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، یکی از مشارکت‌کنندگان و حامیان برگزاری آن است.

رویداد ملی ترویج کشاورزی دانش‌بنیان و نوآور ایران به‌دنبال فراهم کردن زمینه مناسب برای تسریع در فرآیند نفوذ دانش و فناوری‌های نوین در بخش کشاورزی از طرق مختلفی چون نمایش و معرفی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، یافته‌های علمی، محصولات و خدمات مؤسسات و مراکز علمی و تحقیقاتی، مراکز رشد و پارک‌های علم‌وفناوری، شرکت‌ها و واحدهای تولیدکننده نهاده‌ها، ماشین‌آلات و تجهیزات نوین کشاورزی است.

همچنین ایجاد فضای مناسب برای هم‌اندیشی، تبادل تجارب، ایده‌ها، دانش و فناوری‌های نوین در میان فعالان بخش کشاورزی و ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی-ترویجی به علاقه‌مندان از مهم‌ترین اهدافی است که برگزارکنندگان این رویداد دنبال می‌کنند.

در این رویداد ملی، شاهد مشارکت و همکاری بخش دولتی و خصوصی هستیم و شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از نقش‌آفرینان جدی آن هستند تا حضور خود را در صنعت کشاورزی افزایش دهند و توانمندی‌های خود را به اثبات برسانند.

با توجه به اینکه معاون علمی‌وفناوری رئیس‌جمهوری بارها تاکید کرده است که نفوذ فناوری در صنعت کشاورزی مطلوب نیست و این صنعت به دلیل مشارکت و حضور کم شرکت‌های دانش‌بنیان با توسعه‌یافتگی و هوشمندی فاصله زیادی دارد، برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند زمینه‌ساز توسعه علمی‌وفناورانه این صنعت را فراهم کند.

نظر شما