شناسهٔ خبر: 54236129 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تکمیل زنجیره صنعت نساجی در استان یزد

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت بر لزوم تکمیل زنجیره صنعت نساجی در استان یزد تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

افسانه محرابی گفت: نساجی‌ها مواد اولیه خود را از پتروشیمی‌ها تهیه می‌کنند.

او می گوید: تامین مواد اولیه، ماشین آلات و تامین نقدینگی سه موضوع مهمی است که می‌تواند ارتقا و پیشرفت تمامی صنایع به ویِژه صنایع نساجی را رقم بزند. 

به گفته او در حال حاضر تامین کل زنجیره نساجی در استان یزد انجام می‌شود. البته تکمیل زنجیره صنعت نساجی باید در این استان رخ داده و در این راستا از هیچ حمایت و همراهی لازم از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت دریغ نمی‌شود.

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت گفت: گلوگاه ما در زمینه نساجی پارچه است و بخشی از آن به طور غیررسمی وارد کشور می‌شود، به همین دلیل لازم است برای زنجیره صنعت نساجی برنامه جامع تدوین شود.

محرابی گفت: میزان واردات غیررسمی پارچه در گذشته از پوشاک بیشتر بود، اما با اقدامات انجام شده، از واردات غیررسمی یا همان قاچاق به شکل جدی تری جلوگیری می‌شود.

این موضوع را محرابی در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد مطرح کرد.

او گفت: تا پارچه داخلی تامین نشود، نمی‌توانیم اجازه واردات ندهیم، اما هر اقدامی لازم باشد انجام خواهیم داد تا تولید پارچه در کشور افزایش یابد.

او می گوید: در کنار آموزش، مباحث مرکز نوآوری، مرکز آزمایشگاهی، تکمیل هنرستان و ... دیده شده است. همچنین برندسازی و ساماندهی واحد‌های کوچک نساجی در باید به عنوان یک اولویت مدنظر باشد.

محرابی گفت: در تلاشیم با همراهی مسئولان استان، سربازان جنگ اقتصادی در صنعت نساجی که طی چهار سال گذشته فشار‌های بسیار زیادی را تحمل کردند را حمایت کنیم.

مهران فاطمی استاندار یزد گفت: سند تحول صنعت نساجی استان با مشارکت فعالان این حوزه تدوین می شود. اساس کار ما تحول در صنعت نساجی است.

او می گوید: نساجی در یزد صنعتی اشتغال آفرین، غیرآلاینده و متناسب با زیست بوم استان یزد به شمار می‌آید.

فاطمی قول رفع مشکلات و موانع توسعه نساجی استان را داد و گفت: اگر کار با برنامه ریزی پیش برود، شاهد تحول و توسعه صنعت نساجی استان خواهیم بود.

نظر شما