شناسهٔ خبر: 54236066 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

تحویل نهاده‌های دامی مرغداران تا دو روز دیگر

رکنا اقتصادی: مدیر عامل اتحادیه سراسری پرورش دهندگان مرغ گوشتی ایران گفت: نهاده‌های دامی معوقه مرغداران تا 2 روز دیگر تحویل داده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا، حبیب اسدالله نژاد، مدیر عامل اتحادیه سراسری پرورش دهندگان مرغ گوشتی ایران، با اعلام این خبر افزود: چند روزی است که بارگزاری سهمیه نهاده‌های خوراک دام در سامانه بازارگاه ( سامانه توزیع نهاده های خوراک دام) آغاز شده است.

اقتصادآنلاین نوشت، به گفته وی؛ توزیع نهاد‌های خوراک دام بارگزاری شده، با قیمت جدید بر مبنای نرخ ارز نیمایی است.

وی تاکید کرد: بر اساس قول مسئولان تامین نهاده های خوراک دام بر روی سامانه به مقدار نیاز خواهد بود و کمبودها جبران می‌شود.

اسدالله نژاد در پاسخ به این پرسش که تکلیف مرغدارانی که قبل از حذف ارز ترجیحی اقدام به خرید کرده و نهاده به آن‌ها تحویل داده نشده است چه می‌شود، اظهار کرد: امروز جلسه‌ای با مسئولان وزارت جهادکشاورزی پیرامون همین موضوع داشتیم و قرار بر این شد، مرغدارانی که قبل از حذف ارز ترجیحی اقدام به خرید نهاده کرده‌اند، سهمیه خود را با نرخ قبلی دریافت می‌کنند.

مدیر عامل اتحادیه سراسری پرورش دهندگان مرغ گوشتی ایران، اعلام کرد: طبق وعده مسئولان زمان تحویل نهاده‌های خوراک دام به این گروه از مرغداران حداکثر تا ۲ روز آینده است.

اسدالله نژاد درباره آخرین وضعیت تامین نهاده های خوراک دام در بازار آزاد نیز اظهار کرد: کمبود نهاده های خوراک دام در بازار آزاد همچنان وجود دارد اما، انتظار می‌رود با ادامه بارگزاری نهاده‌ها در سامانه بازارگاه به مرور شرایط تامین و عرضه در بازار آزاد نیز بهتر شود.

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی سقف قیمت فروش نهاده در سامانه بازرگاه به ازای هر کیلو جو ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان، هر کیلو ذرت ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان و هر کیلو کنجاله سویا ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان است.

این در حالی است که، پیش از این قیمت هر کیلوگرم ذرت و جو دامی یک هزار و ۷۰۰ تومان، کنجاله سویا ۳ هزار و ۲۲۰ تومان و دانه سویا ۳ هزار و ۱۰۰ تومان تعیین شده بود.

گفتنی است، در ابتدای اردیبهشت ماه سالجاری بود که تشکل‌های مرغداران اعلام کردند، بیش از یک دوره پرورش است که سهم نهاده‌های خوراک دام خود را دریافت نکرده‌اند و در بازار آزاد نیز کمبود عرضه وجود دارد. به گفته آن‌ها؛ مسئولان برای شرایط پیش آمده پاسخ شفافی نمی‌دادند.

واردکنندگان نهاده‌های خوراک دام دلیل عدم عرضه به بازار را، پرداخت نکردن ارز ترجیحی توسط دولت برای واردات نهاده‌ها از اسفندماه سال گذشته عنوان می‌کردند.

در پایان اردیبهشت ماه، عباس عسکرزاده، معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، در نامه‌ای قیمت‌های جدید ذرت، جو و کنجاله سویا را بر مبنای نرخ ارز نیمایی اعلام کرد.

چند روز بعد ابراهیم زارع، بازرگانی داخلی وزارت جهادکشاورزی، از بارگذاری ذرت، جو و کنجاله سویا با قیمت‌های جدید بر مبنای ارز نیمایی در سامانه بازارگاه خبر داد.

نظر شما