شناسهٔ خبر: 54235776 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

30 درصد اعتبارات سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه ازدواج هزینه شود

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی گفت: ۳۰ درصد اعتبارات سازمان‌های مردم‌نهاد باید درحوزه ازدواج هزینه شود و ما نیز آمادگی لازم برای ورود تخصصی سمن‌ها در این حوزه را داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی قناد، معاون امور فرهنگی و جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی در نشست هم‌اندیشی با سازمان‌های مردم‌نهاد استان، اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان با مجوز برگزاری کارگاه ملی دانش‌افزایی جوانان کشور به میزبانی بیرجند موافقت کرده است.

وی افزود: این رویداد بزرگ علمی و اجتماعی با حضور دبیران سازمان‌های مردم‌نهاد سراسر کشور در موضوعات خلاقانه ویژه جوانان برگزار می‌شود.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی از میزبانی دوره دانش‌افزایی مدیران و مشاوران مراکز تخصصی ازدواج و خانواده کشور در بیرجند خبر داد و گفت: در این دوره اساتید مشاوره سراسر کشور و یا شرق کشور به صورت حضوری و یا مجازی شرکت خواهند کرد.

قناد با اشاره به برگزاری جشن‌های دهه کرامت در خراسان‌جنوبی، تصریح کرد: چنانچه سازمان‌های مردم‌نهاد در خصوص برگزار جشن‌های این دهه طرح خاصی مدنظر دارند، هر چه سریع‌تر برنامه‌‌های خودشان را اعلام کنند تا پس از کارشناسی و تأیید داوران مورد حمایت  اداره‌کل ورزش و جوانان قرار گیرد.

اجرای ۳۴ طرح جوانان در خراسان‌جنوبی

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر سمن‌ها با محدودیت‌های مالی مواجه بوده‌اند، یادآور شد: تلاش ما این بوده تا مسیر راحت‌تری برای جذب اعتبارات این نهادها فراهم شود، لذا در پایان سال گذشته مبالغی به حساب سازمان‌های مردم‌نهاد واریز شده که باید به خوبی مدیریت شود.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی از اجرای ۳۴ طرح توسط سازمان‌های مردم‌نهاد در استان خبر داد و افزود: سمن‌های متولی باید هرچه سریع‌تتر این طرح‌ها را به اتمام برسانند تا گزارش عملکرد آنان نیز به دستگاه‌های مربوطه ارسال شود.

 قناد با اشاره به ابلاع قانون خانواده و جوانی جمعیت توسط رئیس‌جمهور در آبان‌ماه سال گذشته، گفت: باید ۳۰ درصد اعتبارات سازمان‌های مردم‌نهاد در بحث ازدواج هزینه شود و ما نیز آمادگی لازم برای همکاری در زمینه آماده را داریم تا سمن‌ها در این  خصوص ورود تخصصی داشته باشند.

رتبه سوم کشوری خراسان‌جنوبی در حوزه تشکل‌ها

وی از فعالیت ۷۳ سازمان مردم‌نهاد در خراسان‌جنوبی خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد ۶۵ فقره فعال و بقیه غیرفعال هستند.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی تصریح کرد: براساس برنامه ششم توسعه به ازای هر ۷ هزار نفر از جمعیت جوان باید یک تشکل راه‌اندازی شود که خراسان‌جنوبی به ازای هر ۷ هزار نفر جمعیت جوان ۲ تشکل دارد و از این حیث رتبه سوم کشور را داریم.

قناد افزود: سمن‌های خراسان‌جنوبی در چهار محور فرهنگی، اجتماعی، علمی و پژوهشی و اعتقادی و مذهبی فعالیت دارند که بیشترین تشکل‌ها با ۳۹ مورد در حوزه اجتماعی است.

وی با تأکید بر اخذ شناسه ملی توسط سمن‌های خراسان‌جنوبی، یادآور شد: از مجموع ۶۵ تشکل فعال خراسان‌جنوبی تعداد ۳۵ فقره اخذ شناسه ملی داشته‌اند.

انتهای پیام/۶۹۰۱۴/ب

نظر شما