شناسهٔ خبر: 54235518 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با دانشجو مطرح شد

داداش پور: احداث ۱۰۰ خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌های کشور / جهت گیری وزارت علوم به سمت خوابگاه سازی متاهلی است

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: بیش از ۱۰۰ خوابگاه کنلگ احداثش در دانشگاه‌های کشور زده شده یا در حال زده شدن است.

صاحب‌خبر -

هاشم داداش پور، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم درگفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص آخرین وضعیت ساخت خوابگاه‌های متاهلی گفت: پس از اینکه قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده توسط مجلس مصوب و ابلاغ شد، براساس این قانون از سال ۱۴۰۱، تمامی دستگاه‌ها از جمله دانشگاه‌های کشور مکلف شدند که به سمت خوابگاه‌های متاهلی حرکت کنند.

وی افزود:در یک دهه گذشته یا دهه‌های گذشته توجه زیادی به خوابگاه سازی در حوزه متاهلی نداشتیم و اگر خوابگاهی احداث شده متعلق به دوره‌های قبل از دهه هشتاد است.

معاون وزیر علوم اضافه کرد: تعداد دانشجویان متقاضی خوابگاه متاهلی حداقل ۶۰ هزار نفر است که در حال حاضر حدود ۱۵۱۶ واحد خوابگاه متاهلی داریم که نیاز به افزودن ظرفیت بالایی در این حوزه داریم.

وی یادآور شد: براساس رویکرد‌های وزیر علوم، بحث ساخت خوابگاه متاهلی رو در دستور کار قرار دادیم و قانون جمعیت جوانی خانواده هم در تسریع آن کمک کرد.


داداش پور یادآورشد: بیش از ۱۰۰ خوابگاه کنلگ احداثش در دانشگاه‌های کشور زده شده یا در حال زده شدن است. جهت گیری وزارت علوم به سمت خوابگاه سازی متاهلی است برای اینکه بتوانیم پاسخگوی نیاز‌هایی باشیم که در سطح دانشگاه‌های کشور از سوی دانشجویان مطرح می‌شود.

نظر شما