شناسهٔ خبر: 54235343 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رفع تصرف از ۷۵ هکتار اراضی ملی در کاشان

جلال جلیلی

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت: اقدام‌های انجام یافته در راستای حفظ اراضی ملی طی ۲۰ ماه گذشته منجر به رفع تصرف از ۷۵ هکتار از زمین‌های ملی در این شهرستان شده است.

صاحب‌خبر -

مجتبی آراسته در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هوشیاری و تلاش‌های انجام شده توسط یگان حفاظت اراضی اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان، ضمن تشدید حفاظت اراضی ملی و پیشگیری از وقوع تصرفات، با اجرای احکام قضایی، زمین‌های ملی به ارزش شش هزار میلیارد ریال(۶۰۰ میلیارد تومان) به بیت‌المال بازگردانده شده است.

وی افزود: این زمین‌ها در شهرهای کاشان، برزک، جوشقان، قمصر، نیاسر، طاهرآباد و کامو مورد سوءاستفاده افراد سودجو قرار گرفته بود که با هوشیاری عوامل یگان حفاظت اراضی این شهرستان، خلع ید و رفع تصرف شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان، تصریح کرد: با هدف حفظ حقوق بیت‌المال، ۱۴۷ فقره رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان کاشان انجام شده که ۴۴ مورد آن با حکم قضایی اجرا شده است، ضمن اینکه اقدام‌های انجام شده در این راستا، صرفه‌جویی اقتصادی برای تأمین ماشین‌آلات به مبلغ ۵۰۰ میلیون را به دنبال داشته است.

آراسته تأکید کرد: اداره راه و شهرسازی کاشان همسو با سیاست‌گذاری‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، در راستای برخورد با پدیده زمین‌خواری و تخریب و تصرف اراضی ملی در این شهرستان، عملیات رفع تصرف را با قاطعیت انجام می‌دهد.

انتهای پیام

نظر شما