شناسهٔ خبر: 54235105 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

گلرو در دیدار با کاردار امارات متحده عربی در تهران:

شرارت رژیم صهیونیستی ضرر جبران ناپذیر برای ملت‌های مسلمان است/ارتقاء همکاری‌ها منافع دو ملت را در بر دارد

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار با کاردار امارات متحده عربی در تهران حضور و نزدیک شدن رژیم اشغالگر قدس در کشورهای منطقه را نگرانی جهان اسلام دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران نسبت به تامین امنیت خود در منطقه اطمینان دارد اما پیشینه شرارت رژیم صهیونیستی در منطقه ضرر جبران ناپذیر برای ملت‌های مسلمان منطقه خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی عیسی الزعابی کاردار امارات متحده عربی در تهران روز سه شنبه سوم خرداد ماه با عباس گلرو رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

گلرو در ابتدای این دیدار با ابراز تسلیت به مناسبت درگذشت شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان بر ارتقاء سطح مراودات فیمابین تاکید کرد و  در همین راستا افزود: علایق و پیوندهای دیرینه و گسترده فیمابین جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی بر مشترکات عمیق و پیوندهای تاریخی_دینی استوار است.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حسنه بودن روابط فیمابین خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی همسایگان دیرینه و دارای سرنوشت مشترک در جهت تقویت همگرایی در سطح منطقه هستند.

وی همچنین با ابراز خرسندی از مراودات بین دو کشور افزود: ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف اقتصادی, تجاری و فرهنگی فیمابین دو کشور وجود دارد که ضرورت ارتقاء، تعمیق و گسترش همکاری‌ها منافع دو ملت را در بر خواهد داشت.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش موثر تحکیم روابط پارلمانی در توسعه مناسبات ایران و امارات اظهار داشت: افزایش سطح همکاری‌های پارلمانی و همچنین رایزنی و همفکری مجالس دو کشور در زمینه مختلف، حائز اهمیت است و ما از هرگونه فعالیت در راستای توسعه و گسترش مناسبات با امارات متحده عربی استقبال و حمایت می کنیم.

 رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نسبت به فعال شدن دیپلماسی پارلمانی دو کشور تاکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در جهت تبادل هیئت‌ها و گسترش مناسبات پارلمانی اعلام آمادگی می‌کند.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تحریم های یکجانبه آمریکا در کاهش مراودات و مناسبات تجاری فی مابین ایران  و جهان را ظالمانه دانست و اظهار داشت:تلاش های یکجانبه آمریکا در قالب تحریم ها بر علیه مردم ایران محسوس است، اما حجم سرمایه گذاری و تجارت میان ایران و امارات متحده عربی نشان از ارتقاء سطح تعاملات فی‌مابین دو کشور است.

 گلرو حضور و نزدیک شدن رژیم اشغالگر قدس در کشورهای منطقه را نگرانی جهان اسلام دانست و تاکید داشت: جمهوری اسلامی ایران نسبت به تامین امنیت خود در منطقه اطمینان دارد اما پیشینه شرارت رژیم صهیونیستی در منطقه ضرر جبران ناپذیر برای ملت های مسلمان منطقه خواهد بود.

الزعابیی: افزایش مراودات تجاری اقتصادی فیمابین علی رغم تحریم ها

 علی عیسی الزعابیی کاردار امارات متحده عربی در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با قدردانی از حضور وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مراسم درگذشت شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان به علایق و پیوند های دیرین و گسترده فیمابین دو کشور اشاره کرد و گفت: روابط امارات متحده عربی با ایران ریشه‌دار، دیرینه و برگرفته از اشتراکات دینی _ فرهنگی است.

وی تصریح کرد: ارتقاء سطح مراودات، توسعه و همچنین تحکیم مناسبات دوستانه با جمهوری اسلامی ایران برای امارات متحده عربی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کاردار امارات متحده عربی در تهران تعاملات و مراودات تجاری اقتصادی فیمابین دو کشور را مطلوب ارزیابی کرد و عنوان داشت: امارات متحده عربی و جمهوری اسلامی ایران علیرغم تحریم‌های آمریکا دارای حجم قابل ملاحظه ای از روابط اقتصادی هستند./

پایان پیام

نظر شما