شناسهٔ خبر: 54234993 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عضو فراکسیون کارگری مجلس: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به‌سرعت در هیئت دولت تصویب شود

گروه استان‌ها ـ عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هرچه سریع‌تر باید در هیئت دولت تصویب شود و از دولت سیزدهم خواستار تسریع در روند رسیدگی به این موضوع هستیم.

صاحب‌خبر -

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوینبا تأکید بر لزوم حمایت جدی دولت از اقشار کارگری و بازنشستگان اظهار داشت: عدم تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در هیئت دولت و بلاتکلیفی این موضوع مدت‌هاست که موجب دغدغه این قشر و تجمع اعتراض‌آمیز این عزیزان شده است.

وی اضافه کرد: این بلاتکلیفی در حالی است که این موضوع در شورای‌عالی کار و طبق مواد 96 و 111 سازمان تأمین اجتماعی به تصویب مدیرعامل و هیئت مدیره این سازمان رسیده و به هیئت دولت هم ارسال شده است.

محمدبیگی ادامه داد: به همین جهت از دولت محترم خواستار تسریع در روند رسیدگی به این موضوع هستیم تا بعد از تصویب در هیئت دولت هرچه زودتر جهت اجرا به وزارت کار و سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ و خبر خوش آن موجب دلگرمی حدود 4 میلیون مستمری‌بگیر و بازنشسته این سازمان شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مهمترین تأکیدات رئیس جمهور محترم جمهور در دولت سیزدهم توجه ویژه به اقشار آسیب‌پذیر و دهک‌های پایین جامعه است، گفت: بنابراین با توجه به فرآیند مردمی‌سازی یارانه و حذف ارز 4200تومانی این موضوع بسیار حائز اهمیت است تا فشار مالی ایجادشده در جراحی بزرگ اقتصادی کمتر اقشار ضعیف و متوسط جامعه به‌ویژه کارگران و بازنشستگان را آزار دهد.

محمدبیگی با اشاره به  تأکیدهای مهم رهبر معظم انقلاب برای ارتقای معیشت، افزایش مستمری‌ها و همچنین ایجاد رفاه مطلوب برای اقشار مختلف مردم افزود: در دیدار اخیر معظم‌له با جمعی از کارگران و بازنشستگان به‌مناسبت روز کارگر هم ایشان از به‌حق بودن برخی از این مطالبات گفتند و این موضوع دغدغه ما در مجلس هم به‌شمار می‌رود.

وی افزایش حقوق بازنشستگان در سال جدید را از جمله قوانین مجلس یازدهم برشمرد و ادامه داد: در مجلس یازدهم این مطالبه مهم قشر بازنشستگان را به‌صورت ویژه پیگیر هستیم و از دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم اجرای هرچه زودتر حقوق قانونی آنها را مطالبه داریم.

انتهای پیام/ش+

 

نظر شما