شناسهٔ خبر: 54234991 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

استاندار: مشکلی در زمینه کشتار و تولید گوشت مرغ در آذربایجان‌شرقی وجود ندارد

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه وضعیت تولید و کشتار مرغ در استان مناسب است، گفت: مشکل خاصی در این زمینه در استان وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، عابدین خرم در حاشیه بازدید از یکی از کشتارگاه های مرغ در تبریز در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به دلیل شرایط حاکم بر بازار و اطمینان از تامین تولید و عدم وجود مشکل، بازدید از برخی کشتارگاه های مرغ را در برنامه قرار داده ایم.

وی با اشاره به اینکه در این کشتارگاه روزانه به طور متوسط ۵۰ تا ۶۰ تن مرغ زنده با طی فرایند بهداشتی کشتار و بسته بندی شده و به فروشگاه های عرضه تحویل داده می شود، افزود: به نظر می رسد هم از نظر تامین تقاضای مورد نیاز فروشگاه ها و هم از نظر بهداشت و سلامت مرغ اقدامات مناسبی در این کشتارگاه به عمل می آید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نیز در ارتباط با شرایط کنونی مرغ در استان گفت: در حال حاضر مشکلی در تولید مرغ در واحدهای پرورش وجود ندارد و در اوج مصرف میزان کشتار روزانه ما حدود ۴۲۰ تن مرغ زنده است که حدود ۳۲۰ تا ۳۴۰ تن لاشه از این میزان استحصال می شود.

اکبر فتحی با بیان اینکه در راستای تداوم تولید، با پیش بینی ها و جوجه ریزی های انجام شده شامل جوجه ریزی های فروردین و اردیبهشت ماه، وضعیت مناسبی در استان حاکم است، ادامه داد: این میزان جوجه ریزی، مصرف استان در دو ماه آینده را تامین می کند و از امروز نیز جوجه ریزی خردادماه آغاز شده و پیش بینی می کنیم با توجه به تسهیلات در نظر گرفته شده به ویژه نهاده بارگذاری شده در سامانه بازارگاه و سرمایه در گردش پیش بینی شده میزان جوجه ریزی نسبت به گذشته افزایش یابد.

وی در ارتباط با قیمت مرغ اعلام کرد: قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور در حدود ۶۰ هزار تومان است اما آنچه که در بازار عرضه می شود در حدود ۴۲ تا ۴۵ هزار تومان می باشد که به کشش بازار مرتبط است و با توجه به نهاده هایی که در گذشته با ارز دولتی تامین می شد، فعلا هم مرغ مازاد بر مصرف به قیمت مصوب جدید خریداری می شود و مرغ آماده طبخ در بازار در بستر عرضه و تقاضا تعیین قیمت می شود.

برچسب‌ها:

نظر شما