شناسهٔ خبر: 54234909 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

مورگان فریمن برای همیشه از ورود به روسیه منع شد

مورگان فریمن در فهرست "تحریم دایٔمی" ورود به کشور روسیه قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

مورگان فریمن در فهرست "تحریم دایٔمی" ورود به کشور روسیه قرار گرفت. این بازیگر ۸۴ ساله یکی از ۹۶۳ فرد آمریکایی است که از این پس اجازه ورود به روسیه را نخواهد داشت. بازیگر "رستگاری در شاوشنگ" (The Shawshank Redemption) در سال ۲۰۱۷ با ویدیویی تبلیغاتی برای تشکیلاتی موسوم به "کمیته بازرسی روسیه" دولت روسیه را به مداخله در دمکراسی آمریکا متهم کرده بود.

آن ویدیو را "راب راینر" فیلمساز آمریکایی که فیلم‌هایی چون "عروس شاهزاده" (The Princess Bride) را در کارنامه دارد کارگردانی شده بود. راینر نیز به فهرست تحریم کرملین اضافه شده است. وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید این افراد "روسیه‌هراسی" را اشاعه می‌دهند. او "بر اقدامات خصمانه واشینگتن که نتیجه‌اش به خود ایالات متحده برخواهدگشت" تأکید می‌کند و می‌گوید به این تحریم‌ها ادامه خواهند داد تا جایی که "رژیم آمریکا رفتارش را تغیر دهد و واقعیت‌های ژیٔوپلیتیک را به رسمیت بشناسد."

مورگان فریمن برای همیشه از ورود به روسیه منع شد

جو بایدن در ماه مارس علیه روسیه پس از حمله به اوکراین تحریم‌هایی اعمال کرد. روسیه در اقدامی متقابل بایدن را به فهرست افراد ممنوع‌الورود به این کشور قرار داد. "مارک زاکربرگ" مدیر عامل متا یا فیسبوک سابق یکی دیگر از افراد تحریم‌شده در فهرستی است که شنبه این هفته منتشر شد.

نظر شما