شناسهٔ خبر: 54233443 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

جادوگری بر سر قبری خالی از مرده !

یادداشت، مجتبی احمدی، دبیرگروه فرهنگ و هنر – خبرگزاری برنا

صاحب‌خبر -

این روزها سریال جادوگر به کارگردانی سید مسعود اطیابی و با بازی احمد مهران فر ، جواد رضویان و مریم مومن ، نادر سلیمانی ، نسیم ادبی، فقیه سلطانی، احمد ایراندوست، گیتی قاسمی، شهین تسلیمی و... در حال توزیع است و قسمت دوم این مجموعه نمایشی هم یکشنبه این هفته پخش شد تا بی تعارف بگوییم از این سریال اطیابی اتفاق ویژه ای در نخواهد آمد.

اگرچه مسعود اطیابی در ساخت فیلم برای سینمای بدنه و حتی کسب رکورد در گیشه دارای کارنامه ای قابل توجه است و می توان گفت او بلد است گیشه را با آثارش تسخیر کند اما باید گفت: سریال در حال پخشش حداقل در استارت موفق عمل نکرده است و عملا آن چه در حال پخش است در قسمت های اول و دوم نه در روایت داستان چنگی به دل زد و نه در بازی و کارگردانی و موقعیت های کمدی و ...

سریال جادوگر در روزهایی که در شبکه نمایش خانگی از مجموعه های کمدی و طنز خیلی خبری نیست و تنها ساخت ایران آن هم با درجه ای ضعیف تر نسبت به فصل های قبلی در حال پخش است می توانست یک اتفاق مبارک باشد و به سرعت مخاطب خود را درگیر کند اما نه متریال لازم در قصه و نه موقعیتی که قرار است در آن داستان آن هم در فضایی کمیک تعریف شود لازمه های یک اتفاق جذاب را با خود ندارد.

اگرچه جواد رضویان و احمدمهران فر و البته بازیگرانی چون گیتی قاسمی ، نادرسلیمانی و ... هر کدام برای نجات یک اثر نمایشی کافی به نظر می آیند و تجربه نشان داده است که هر کدام در کارنامه خود آثاری دارند که در مقام ستاره ظاهر شده اند اما از این جادوگر آبی گرم نمی شود و اگر نخواهیم قضاوت زود هنگام داشته باشیم در قسمت های ابتدائی سریال که طبیعتا در جذب مخاطب بسیار مهم و حیاتی است نشانه هایی از یک اتفاق ویژه دیده نشد و حتی بامزگی های مرسوم احمد مهران فر در قسمت اول و شیرینی های جواد رضویان در قسمت دوم آن قدر به جا و دوست داشتنی از آب در نیامده بود که تماشاگر در انتظار یک سورپرایز نو باشد .

کارنامه مسعود اطیابی وتیم بازیگران در این جنس کار برای مخاطب مشخصش از پیش معلوم است و نکته ای که می تواند در این باب حرف اصلی را بزند بحث فیلمنامه و سوژه ای است که حداقل شروع خوبی نداشته است و تماشاگر را برای یک همراهی سریالی مشتاق نکرده است .

نه شخصیت ها عمق و قوت لازم را دارند و نه مسیر داستان دانه پاشی لازم را برای اتفاقی دارد که قابل حدس باشد.

به نظر می رسد در میان آثار سینمایی پرفروش حالا اطیابی سریالی را هم جلوی دوربین برده است تا مدتی از فضای سینمایی سازی برای گیشه که در نوع خود برای سینمای امروز قابل ستایش نیز هست فاصله بگیرد.

در ادامه باید دید آیا این قصه به نظر کم رمق با اتفاقات ویژه ونزدیک شدن دو زوج هنریش به هم می تواند گلیم خود را از آب بیرون بکشد یا خیر.

 

نظر شما