شناسهٔ خبر: 54233234 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سعیدی: هر زمان فرصت ملاقات با معاون رئیس جمهور فراهم شود المسلم به ایران می‌آید/ بعید می‌دانم نتوانیم تأییدیه آیین‌نامه را بگیریم

دبیرکل کمیته ملی المپیک اعلام کرد، حسین المسلم دبیرکل شورای المپیک آسیا هر زمان فرصت ملاقات با معاون رئیس جمعور کشورمان فراهم شود به ایران خواهد آمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کیکاووس سعیدی در مورد اینکه با توجه به برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک در ششم شهریور، ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات از چه زمانی آغاز می‌شود، اظهار داشت: ما تلاش می‌کنیم که بین 15 تا 20 تیر ثبت‌نام از کاندیداها را آغاز کنیم. 45 روز قبل از زمان تعیین‌شده باید ثبت‌نام‌ها آغاز شود. سریعاً دستورالعمل را که تأییدیه مجمع دارد، به IOC می‌فرستیم و تلاش می‌کنیم تا قبل از 15 تیر تأییدیه IOC را هم داشته باشیم و براساس آن ثبت‌نام‌ها را  انجام دهیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که «اگر تا 15 تیر تأییدیه آیین‌نامه برگزاری انتخابات از سوی IOC ارسال نشود، تکلیف ثبت‌نام‌ها و برگزاری انتخابات چه می‌شود؟»، گفت: بعید می‌دانم نتوانیم تأییدیه را بگیریم. ما با توجه به نظر مجمع پاسخ قانع‌کننده‌ای به کمیته بین‌المللی المپیک می‌دهیم و  تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا تأییدیه را بگیریم.

سعیدی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه «در مجمع فوق‌العاده برخی از اعضای هیئت اجرایی که رئیس فدراسیون نیستند رأی دادند و این مسئله از لحاظ قانونی مشکل ایجاد نمی‌کند؟»، یادآور شد: این مجمع مشورتی بود. از طرفی هیئت اجرایی خودش می‌توانست تاریخ برگزاری انتخابات را تعیین کند، اما خواست دو تاریخ را در مجمع به شور بگذارد و با مشورت مجمع، تاریخ برگزاری انتخابات را مشخص کند. بنابراین چون این مجمع مشورتی بوده است مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما در مجمع انتخاباتی فقط کسانی که حق رأی دارند می‌توانند رأی بدهند.

وی درباره زمان مجدد سفر دبیرکل شورای المپیک آسیا به ایران خاطر نشان کرد: قرار است با دفتر معاونت رئیس جمهور هماهنگ کنیم و هر زمان فرصت ملاقات فراهم شد، دبیرکل شورای المپیک آسیا به ایران خواهد آمد. حسین المسلم اعلام کرد مشکلی ندارد و می‌تواند هر زمان که باشد به ایران سفر می‌کند.

سعیدی در مورد زمان پرداخت اولین مرحله بورسیه ورزشکاران و هفت درصد بودجه فدراسیون‌ها نیز تصریح کرد: هنوز زمان دقیق پرداخت مشخص نیست و گزارش عملکرد را از فدراسیون‌ها می‌گیریم و آن را برای المپیک سولیداریتی ارسال می‌کنیم تا بتوانیم مجوز اولین پرداخت بابت بورسیه‌ها را بگیریم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود: در مورد پرداخت بودجه فدراسیون‌ها نیز بنا داریم هفت درصد دیگر از بودجه را در خرداد پرداخت کنیم تا پرداختی کمیته ملی المپیک به فدراسیون‌ها در سه ماه اول سال به 50 درصد برسد. البته در حال حاضر اولویت ما خرید ارز است و باید یک میلیون یورو ارز تهیه کنیم که هزینه آن 30 میلیارد تومان می‌شود. ما خرید البسه و هزینه پرواز کاروان را هم داریم. البته پرداخت هفت درصد به فدراسیون‌ها هم مصوبه هیئت اجرایی داشته و در دستور کار قرار دارد و به محض اینکه دریافتی از خزانه‌داری داشته باشیم، بودجه فدراسیون‌ها را پرداخت خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما