شناسهٔ خبر: 54233062 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ثبت تخلفات رانندگی در قم با کمک هوش مصنوعی

مدیر مرکز کنترل هوشمند ترافیک شهرداری قم از تغییر عملکرد دوربین‌های نظارتی در سال ۱۴۰۱ با کمک هوش مصنوعی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، وحید برزو با تأکید بر اهمیت نظارت بر نظم‌بخشی به ترافیک در سطح شهر می گوید: اعمال قانون توسط دوربین‌ها در سطح شهر در ایجاد نظم ترافیکی و تغییر رفتار‌های ترافیکی شهروندان بسیار مؤثر است.

او از تغییر عملکرد دوربین‌های نظارتی در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: برخی دوربین‌های نظارتی سطح شهر در سال ۱۴۰۱ با کمک هوش مصنوعی و نرم‌افزار می‌توانند تخلفات رانندگی را ثبت و اعمال قانون کرده و جریمه صادر کنند.

مدیر مرکز کنترل هوشمند ترافیک شهرداری قم، نحوه عملکرد دوربین‌های نظارتی را با کمک هوش مصنوعی تشریح کرد و گفت: با کمک این هوش مصنوعی می‌توانیم علاوه بر ثبت تخلفات رانندگی برای شناسایی رویداد‌ها نیز از آن استفاده کرده و به داده و اطلاعات دقیقی نسبت به جریان ترافیکی سطح شهر دست پیدا کنیم.

او با یادآوری تأثیر دوربین‌های ثبت تخلف در سطح شهر گفت: در هر خیابان یا معبری که از دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف استفاده می‌کنیم آمار تصادفات منجر به جرح و یا خدای‌نکرده فوت به‌شدت کاهش پیدا کرده و این نشان می‌دهد تنها با نظارت دقیق و اعمال قانون به‌موقع می‌توانیم شاهد تغییر رفتار ترافیکی شهروندان در کمترین زمان باشیم.

نظر شما