شناسهٔ خبر: 54232832 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

وزش باد شدید در راه است/کاهش دید در آذربایجان غربی

ارومیه – رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی از پیش بینی وزش باد شدید با سرعت ۸۵ کیلومتر بر ساعت در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهدی صابری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تداوم آلودگی هوا در شهرهای جنوبی ومرکز استان اظهار کرد:

طبق بررسی نقشه‌های هواشناسی خیزش گرد و خاک در استان موجب کاهش دید در جاده‌ها و همچنین آسیب به سازه‌های موقت و بنرهای تبلیغاتی خواهد شد و لازم است شهروندان تدابیر لازم در این زمینه را به کار گرفته و موارد ایمنی را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شهروندان از تردد در نقاط مرتفع و پارک کردن خودروهای خود در مقابل ساختمان‌های نیمه کاره تا اطلاع بعدی خودداری کنند.

صابری اظهار کرد: طبق نقشه‌های پیش یابی وزش باد شدید با سرعت ۸۵ کیلومتر در ساعت در نقاط جنوبی و تا حدودی مرکزی استان پیش بینی می‌شود که این روند تا پایان روز جاری در منطقه پایدار است.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی یادآور شد: الگوی تصویری ارائه شده بیانگر نقاطی از منطقه است که طی روز جاری با پدیده گرد و خاک و آلودگی هوا مواجه است.

وی اضافه کرد: برای روز چهارشنبه نیز ادامه این روند در نواحی جنوبی پیش بینی می‌شود و لازم است شهروندان از ترددهای غیر ضروری در سطح شهرهای آلوده خودداری کنند.

صابری گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان چالدران با مثبت چهار درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و شهرستان پلدشت با ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر آذربایجان غربی بوده است.

کیفیت هوای شهرهای جنوبی و مرکز آذربایجان غربی روز سه‌شنبه در وضعیت خطرناک قرار دارد و از شهروندان خواسته شده تا از تردد در سطح شهرهای آلوده خودداری شود.

نظر شما