شناسهٔ خبر: 54232768 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

طالبان اداره فرودگاه‌های افغانستان را به امارات عربی متحده واگذار کرد

طالبان مسئولیت اداره ۳ فرودگاه کابل، قندهار و هرات را به شرکت «جی‌ای‌ای‌سی» امارات عربی متحده واگذار کرد. سرپرست وزارت حمل و نقل و هوانوردی دولت طالبان روز سه‌شنبه ۲۴ مه پس از امضای این قرارداد ۱۸ ماهه، گفت که قرارداد واگذاری اداره ۳ فرودگاه افغانستان به شرکت اماراتی تنها خدمات فرودگاهی را در بر می‌گیرد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورونیوز: طالبان مسئولیت اداره ۳ فرودگاه کابل، قندهار و هرات را به شرکت «جی‌ای‌ای‌سی» امارات عربی متحده واگذار کرد.

حمیدالله آخوندزاده، سرپرست وزارت حمل و نقل و هوانوردی دولت طالبان روز ‌سه‌شنبه ۲۴ مه پس از امضای این قرارداد ۱۸ ماهه، گفت که قرارداد واگذاری اداره ۳ فرودگاه افغانستان به شرکت اماراتی تنها خدمات فرودگاهی را در بر می‌گیرد.

بهره‌برداری از میدان هوایی بین‌المللی کابل برای احیای اقتصاد متلاشی شده افغانستان بسیار مهم است. از همین رو ملا عبدالغنی برادر، معاون نخست‌وزیر طالبان به هنگام امضای قرارداد واگذاری اداره فرودگاه‌های افغانستان به شرکت اماراتی حضور داشت.


بر اساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت «جی‌ای‌ای‌سی» این خدمات را از نوامبر ۲۰۲۰ در میدان هوایی کابل ارائه کرده است. همچنین این شرکت، نقش کلیدی در بازسازی این فرودگاه در ماه اوت داشته است.


از همین رو مدیر منطقه‌ای شرکت «جی‌ای‌ای‌سی» به خبرگزاری فرانسه گفت که آن‌ها در افغانستان چهره جدیدی نیستند.

او بدون مشخص کردن زمان از سرگیری پروازهابه فرودگاه‌های افغانستان، گفت که قرارداد جدید با دولت طالبان به خطوط هوایی بین‌المللی اطمینان می‌دهد که پروازهایشان را به افغانستان از سر گیرند.

پیشتر قطر و ترکیه با وزارت حمل و نقل و هوانوردی دولت طالبان بر سر راه‌اندازی فرودگاه‌های کابل، قندهار، هرات، مزارشریف و خوست گفتگو کرده بودند اما ادامه این گفتگوها به دلیل مخالفت طالبان با حضور نیروهای امنیتی این دو کشور در فرودگاه‌های افغانستان به نتیجه نرسید.



به گفته برخی از کارشناسان که این مذاکرات را دنبال می‌کردند، قطر و ترکیه خواستار حضور نیروهایشان در مدیریت امنیت فرودگاه‌های افغانستان به‌خصوص فرودگاه کابل بودند.

در حال حاضر دو شرکت هواپیمایی افغانستان به نام‌های «کام ایر» و «آریانا» از فرودگاه کابل به دوبی، دوحه، اسلام‌آباد و تهران پرواز دارند. شرکت هواپیمایی «ماهان» ایران هم به کابل پرواز دارد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما