شناسهٔ خبر: 54232750 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مجارستان به بهانه جنگ اوکراین وضعیت اضطراری اعلام کرد

نخست وزیر مجارستان به بهانه تحولات اوکراین از فردا وضعیت اضطراری را در مجارستان اجرا خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

«ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان، با اشاره به حمله کنونی روسیه به اوکراین، اعلام کرد از فردا (چهارشنبه) به وقت محلی در این کشور وضعیت اضطراری حاکم خواهد بود.

به گزارش تاس، نخست‌وزیر مجارستان اعلام کرد که دولت مجارستان از روز چهارشنبه در بحبوحه درگیری اوکراین که باعث آشفتگی اقتصادی در اروپا شده است، اختیارات اضطراری خواهد گرفت.

او در بخشی از سخنانش در یک پیام ویدئویی در فیسبوک گفت: «درگیری در اوکراین امنیت انرژی و مالی مجارستان را تهدید می‌کند. جنگ و تحریم‌های بروکسل به شوک‌های اقتصادی عظیم و افزایش شدید قیمت‌ها منجر شده است. جهان در آستانه یک بحران اقتصادی است. وضعیت فوق العاده از نیمه شب اجرایی می‌شود.»

پیشتر نیز اوربان بر این مسئله تاکید کرده بود که اعمال تحریم بر واردات نفت روسیه باعث «مشکلات جدی تامین انرژی در مجارستان خواهد شد، امنیت انرژی این کشور را تضعیف می‌کند و منجر به شوک قیمتی برای جمعیت و مشاغل مرتبط می‌شود.»

او حتی تاکید داشت که مجارستان با تحریم‌های نسنجیده علیه روسیه مخالف است. او همچنین این تحریم‌ها را با بمب اتمی مقایسه کرد و گفت این مسأله، منجر به قحطی و مهاجرت گسترده بی‌سابقه می‌شود.

حمله نظامی روسیه به اوکراین از ماه فوریه آغاز شد و همچنان ادامه دارد، در همین راستا کشور‌های غربی تحریم‌های علیه روسیه اعمال کرده و حتی در تلاشند تا وابستگی خود به گاز این کشور را رفته رفته کاهش دهند.

نظر شما