شناسهٔ خبر: 54232651 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

عقب نکشیدیم و تماشاگرپسند بازی کردیم

ربیعی:از کمترین موقعیت گل خوردن آزار دهنده است

سرمربی تیم مس رفسنجان معتقد است که داوری بازی امروز صحنه خاصی نداشت و عدم حضور مجیدی در نشست خبری به او ارتباطی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، تیم مس رفسنجان امشب با دو گل مغلوب میهمان خود استقلال شد. محمد ربیعی در نشست خبری که سوال و جواب‌های بسیاری در آن انجام شد، علاوه بر بازی امشب در مورد آینده خود و تیمش هم صحبت کرد. صحبت‌های او را در ادامه بخوانید:

استقلال از کمترین موقعیت‌ها به گل رسید
به تیم استقلال بابت قهرمانی و پیروزی در بازی امروز تبریک و خسته نباشید می‌گویم. یک خدا قوت و خسته نباشید هم به بچه‌های مس رفسنجان می‌گویم. با توجه به استراتژی که مدنظرمان بود و اینکه می دانستیم استقلال در بازی هایی که گل اول را خورده نتوانسته پیروز باشد تلاش کردیم تا گل اول بازی را بزنیم. طبق پیش بینی که خودم هم کرده بودم هر کس که گل اول را در این بازی می زد احتمال اینکه خیلی سریع به گل دوم برسد هم بود. ما در این موضوع بدشانس بودیم و فرصت های زیادی از دست دادیم. این فرصت را به تیم باتجربه و باهوش استقلال دادیم که از موقعیت های کمتری که داشت به گل برسد.

می‌توانستیم عقب بکشیم ولی این روش من نیست
بعد از دریافت گل اول بازتر و رو به جلوتر بازی می کردیم و در ضد حمله گل دوم را خوردیم. حسین زاده با مهارت فردی ورق بازی را برگرداند. 10 دقیقه از بازی را از دست دادیم. 80 دقیقه روی ریتم بودیم ولی بین دقایق 45 تا 55 بازی را از دست دادیم و همین دو فرصت را به استقلال داد و آنها از هر دو فرصت بهترین استفاده را کردند. در سه بازی اخیر مقابل تراکتور، گل گهر و این بازی دروازه بان های حریف بهترین بازیکن زمین بودند. شاید می توانستیم فشرده بازی کنیم و عقب بکشیم ولی این روش من نیست. تیم من در تهران هم مقابل استقلال و پرسپولیس بازی خودش را کرد. 
شاید اگر ما گل اول را می زدیم ریتم بازی به سمت دیگر می رفت. ولی سعی می کنم به اصولم پایبند باشم. بچه ها هم تلاش خود را می کنند و فوتبالی که ارائه می کنیم، می دانیم که فوتبال تماشاگرپسندی است. شاید یک جاهایی نتیجه برایمان می آید و یک جاهایی نمی آید. وظیفه من این است که تیمم بتواند بیشتر موقعیت ایجاد کند و به حریف موقعیت کمتری بدهد. این را مقابل استقلال هم که قهرمان لیگ است انجام دادیم ولی در نهایت بازنده شدیم. تجربه خوبی می تواند برای بچه ها باشد. من در بین دو نیمه به آنها تاکید کردم که اسیر بازی نیمه اول نشوید. حتما این تیم، تیم باهوشی است و از کوچکترین فرصت استفاده می کند.

هدف‌گذاری‌های باشگاه را برآورده کرده‌ام
تلاشم برای مجموعه مس در این سه سال که در رفسنجان بودم این بود که علاوه بر دستاوردهای نتیجه ای (صعود به لیگ برتر، حضور در جمع هشت تیم و سپس 6 تیم) دستاوردهای دیگری هم داشته باشیم. اگر روابط عمومی باشگاه صلاح بداند این ها را بعدها انتشار خواهد داد. از همه هواداران تشکر می کنم. از مدیریت محترم باشگاه و صنایع مس و همه کسانی که ما را در این فصل سخت کمک کردند تشکر می کنم. خدا را شکر هدف گذاری که مدنظر مدیریت باشگاه و صنایع مس بوده را در همه این سه سال برآورده کرده ام. از این بابت خوشحالم و دوست داشتم که امروز هم پیروز شویم که قسمت نشد.

یک سال دیگر رسما با مس قرارداد دارم
ربیعی در پاسخ به این سوال که آیا منظورش از این صحبت ها خداحافظی با مس است گفت: نه خیر. من یک سال دیگر رسما با مس قرارداد دارم. صحبت هایی هم طی دو هفته اخیر با مدیریت و هیئت مدیره داشتم و برنامه های مدنظر را باهم بررسی کردیم. درخواست هایی داشتم که خیلی در تلاش هستند تا انجام دهند. مس به عنوان پدیده توانسته در کنار تیم هایی چون استقلال، پرسپولیس، سپاهان، فولاد و گل گهر که تیم هایی پرتجربه تر از لحاظ اقتصادی، امکاناتی و سابقه از مس هستند؛ حضور پیدا کند که این دستاورد بزرگی است. من قرارداد دارم، برنامه ها را هم بررسی کردیم. یک بازی هنوز مانده و تمرکزمان روی این بازی است. در این بازی قرار است بیشتر به بازیکنانی که فرصت بازی کمتری داشتند میدان بدهیم چون نتیجه خیلی برای ما مهم نیست و توانستیم خود را در جمع 6 تیم حفظ کنیم.

عدم حضور مجیدی در نشست ربطی به من ندارد
او در مورد غیبت مجیدی در نشست خبری در اعتراض به داوری گفت: شخصیت حرفه ای من این است که در رابطه با تیم خودم صحبت کنم. اگر در مورد تیم خودم یا خود داوری سوالی دارید جواب می دهم. این که چنین موضوعی باعث شده سرمربی استقلال در نشست خبری حضور پیدا کند به من ارتباطی ندارد و من پاسخگوی خوبی برای آن نیستم. من خودم در چند صحنه اختلاف نظر دارم. دفاع مرکزی (سیلوا) استقلال زودتر می توانست کارت بگیرد و اگر این گونه می شد با کارت بعدی زودتر اخراج می شد.‌ در کل داوری صحنه خاصی نداشت به جز صحنه ای که استقلالی ها معتقد بودند روی آرمان رمضانی خطا شده است.

چیزی را بازی می‌کنیم که مورد پسند خودم است
سرمربی مس در خصوص فرصت سوزی هایی که تیمش در این چند بازی داشته گفت: این دو بازی شباهت هایی داشت ولی از نظر فلسفه متفاوت بود. از نظر من منشا، آذرباد، علیاری، امامعلی، سلمانی و لطیفی و دیگر بچه های جلو توانستند توانایی خود را ثابت کنند. تا قبل از این بازی با استقلال، دومین خط حمله برتر لیگ بودیم. دلیلش این است که موقعیت های زیادی ایجاد می کنیم. این یک استایل است و می توانیم دفاع هم بکنیم ولی اینکه اسمش را فرصت سوزی بگذارید، درست نیست؛ همین الان آقای گل از تیم ماست. مجید امروز سه توپ از دست داد ولی چیزی از ارزش های او کم نمی شود چون در این فصل خیلی زحمت کشیده است و راه درازی در پیش دارد. هم مقابل گل گهر و هم استقلال چیزی که مرا آزار داد این بود که از کمترین موقعیتی که به حریف دادیم گل خوردیم. این که حسین زاده از نیمه توپ را صاحب شده و گل می زند یا مقابل گل گهر از کرنر گل می خوریم یک مقدار آزار دهنده است. قطعا باید تمرینات بیشتری انجام دهیم ولی خوشحالم چون چیزی را بازی می کنیم که مورد پسند خودم است. تاوان نتیجه را هم می دهم و پاسخگو هستم.

مردم شهر ما باید هوادار تیم خود باشند
وقتی داشتم از در ورودی وارد می شدم، تعداد زیادی از هواداران که نتوانستند بلیت تهیه کنند جلویم را گرفتند و خواستند تا اگر می شود صحبت کنم و مشکل آنها را حل کنم. بعد از صعود مس به لیگ برتر بحث کرونا مطرح بود و تیم های پایتخت که این جا آمدند؛ به هر حال هواداران نتوانستند وارد ورزشگاه شوند. از من خواستند و من هم قول دادم بروم و با نیروی انتظامی صحبت کنم.
یک موضوع را هم به هواداران می گویم که قطعا تیم های پرطرفدار کشور ما غیرقابل انکار و محترم هستند ولی شهرستان هایی مثل رفسنجان، آبادان، قائمشهر و سیرجان که در لیگ برتر دارای نماینده هستند؛ آنها باید هوادار تیم شهر خود باشند. امروز طرفداران استقلال 60-70 درصد ورزشگاه را در رفسنجان تشکیل می دادند. مس زحمت کشیده به لیگ برتر آمده که این تیم های بزرگ به رفسنجان می آیند. در قائمشهر تیم اول نساجی است، در آبادان تیم اول نفت است. سیرجان که با آقای قلعه نویی نتایج خوبی گرفته و رفسنجان، نمایندگان محترم کرمان بودند. به نظرم بیشتر طرفدار تیم خود باشند، بهره وری بیشتر خواهد بود.

جدایی دو بازیکن عمانی؟
نه اصلا تایید نمی کنم. هنوز یک بازی دیگر داریم. بررسی هایی را داشتیم ولی برای فصل جدید تصمیم گیری می کنیم. بعضی ها در کل این فصل صحبت های زیادی حتی در مورد خود من کردند؛ ربیعی رفت، ربیعی ماند... من واقع بینانه به این قضیه نگاه می کنم. خیلی اهل مصاحبه نیستم و خیلی از اتفاقات درون باشگاهی نباید به بیرون درز کند. ما تعهدات و قراردادی داریم ولی جدا از آن امسال و سال های گذشته باشگاههایی بودند که درخواست همکاری دادند. ایستادیم و کار کردیم ولی دیدم که اینور و آنور خبرهایی کار می کنند. همین جا هم می گویم که برای فصل آینده هم قولی به باشگاه ندادم. قول دادن در فوتبال کار غلطی است. همین امروز تیم من سه توپ را از شش قدم نزد. من در فوتبال قولی نمی دهم و فقط یک قول می دهم که هر تیمی باشم با همه وجودم کار می کنم و با وجدان، صدِ وجودم را برای کار می گذارم.
در رابطه با بچه ها هم به هر حال این طور می گویند. ولی من آقای علیزاده و آقای زین الدینی سال گذشته یک کاری انجام دادیم که بیش از 70 درصد اسکلت تیم قرارداد بلند مدت دارند. قرارداد چند بازیکن هم آخر فصل تمام می شود که انشالله کارهای تمدید آنها انجام می شود. دو بازیکن عمانی هم که هر دو مجددا به تیم ملی دعوت شدند؛ به نظر من تا جایی که مدنظرمان بود استفاده کردیم. فایز هم در دروازه زحمت خود را کشید. به طور کلی در مورد این دو بازیکن در پایان بازی با پیکان تصمیم گیری می کنیم.

عملکرد فائز الرشیدی مقابل استقلال
اگر بخواهم واقع بینانه صبحت کنم، عملکرد حسینی را خیلی خوب دیدم! در پیروزی ها نقش دروازه بان ها خیلی مهم است. روی گل دوم خیلی نمی توانست کاری بکند ولی شاید روی گل اول می توانست عملکرد خوبی داشته باشد. وقتی جلوی استقلال بازی می کنی، نمی توانی بگویی که من به این تیم موقعیت نمی دهم. استقلال یک شوت در دقیقه سه به تیر دروازه ما زد که کل نیمه اول بود و بعد هم که 10 دقیقه نخست نیمه دوم. مس رفسنجان با توجه به بضاعتی که دارد نمی تواند بیش از 70 درصد بر بازی احاطه داشته باشد و 10-15 دقیقه در اختیار تیم قهرمان قرار می گیرد. ما باید از این دقایق بیرون بیاییم. در بازی با گل گهر، فروزان تیمش را در بازی نگه داشت که آنها یک گل از کرنر زدند. ما هم باید با استفاده از موقعیت هایی که داریم، تیم را در بازی نگه داریم تا موقعیت های بعدی. تا همین 10 دقیقه آخر بازی سه موقعیت مسلم را از دست دادیم. جلوی استقلال امروز 8-9 موقعیت ایجاد کردیم. این تیم کمترین گل خورده لیگ را دارد و تنها در یک بازی دو گل خورده که آن هم مقابل ما بود. استقلال در بازی هایی که میزبان بوده کلا سه گل خورده که دو تا را ما زدیم و دیگری را پرسپولیس. ما بیشترین فشار را روی استقلال و گل گهر ایجاد کردیم ولی چیزی کاسب نشدیم.

نمی‌خواهم کارنامه‌ام خراب شود
خواهش می کنم اجازه بدهید بازی آخر را هم انجام دهیم. من تعهد و وظیفه ام را برای رفسنجان و مس تا این لحظه انجام دادم. با آقای زین الدینی به همراه آقای علیزاده و اعضای کمیته فنی صحبت هایی داشتیم. بنده برای ادامه کار به هر حال درخواست هایی داشتم. امروز مس جزو 6 تیم است ما حداقل کاری که می توانیم بکنیم این است که با همین تیم های مدعی لیگ در فصل جدید رقابت کنیم. یعنی بتوانیم مس را در قواره رقابت با تیم هایی چون فولاد و گل گهر قرار دهیم چون تیم هایی چون سپاهان، استقلال و پرسپولیس سال‌هاست که جزو سه تیم اول هستند. این اتفاق باید از ‌هر نظر بیافتد. از نظر سخت افزار یک مقدار رشد کردیم ولی چیزی که به آن رسیدیم، تیم های دیگر خیلی سال پیش به آن رسیدند. یک ورزشگاه داریم، یک زمین تمرین داریم ولی مگر سپاهان و گل گهر و... این ها را ندارد؟ تکمیلی های دیگری در حوزه های مختلف داریم. بخش اعظمی از تیم حفظ می شود ولی وقتی می خواهی در کورس رقابت باشی، استقلال، پرسپولیس و سپاهان به کنار، رقابت با تیم های ریشه دار و اصیلی چون ذوب آهن، فولاد و تراکتور با احترام به تیم های دیگر، باید در همه حوزه ها موفق باشیم. در این صورت با کمال افتخار در خدمت تیم مس و مردم رفسنجان خواهم بود در غیر این صورت نمی خواهم کارنامه ام خراب شود چون هیچ گاه در این سه سال درجا نزدیم.

نظر شما