شناسهٔ خبر: 54232273 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سخنگوی دولت:

با مقصران حادثه آبادان برخورد قاطع می‌شود

علی بهادری جهرمی نوشت: تسریع در آواربرداری و نجات محبوسان بعنوان اولویت‌ انجام و با مقصران فروریختن متروپل برخورد قاطع خواهد شد.

صاحب‌خبر -

سخنگوی دولت در صفحه شخصی خود نوشت: حضور سریع وزیر کشور و معاون اقتصادی در آبادان برای مدیریت از نزدیک،تسریع در آواربرداری و نجات محبوسان بعنوان اولویت‌ انجام شد.

بهادری جهرمی همچنین نوشت پس از گزارش هیئت ۳نفره که به دستور رئیس‌جمهور و ازطرف معاون اول درمحل حاضر شده‌اند، با مقصران فروریختن متروپل که سال۹۸ افتتاح شده برخورد قاطع خواهد شد.

بخش‌هایی از ساختمان بزرگ «متروپل» دیروز در آبادان فرو ریخت.

براساس اعلام فرماندار آبادان، تعداد کشته شدگان به ۱۴ نفر افزایش یافته و ۳۵ نفر نیز زنده از زیر آوار‌ها بیرون کشیده شده اند. از این تعداد ۲۹ مصدوم بهبود پیدا کردند و از بیمارستان مرخص شدند.

 تکنسین فوریت‌های پزشکی از سراسر استان خوزستان از جمله؛ اهواز، خرمشهر، ماهشهر، بندر امام خمینی، دزفول و ... به آبادان اعزام شده اند و در حال امدادرسانی به مصدومان و انتقال آن‌ها به مراکز درمانی هستند.

 پس از این حادثه معاون اقتصادی رئیس جمهور و وزیر کشور بامداد سه شنبه در محل ریزش ساختمان متروپل آبادان حضور پیدا کردند.

وزیر کشور با حضور در آبادان به سراغ برج آوار شده مترو پل رفت و به صورت میدانی از این حادثه بازدید کرد.احمد وحیدی در جمع مسئولان شهرستانی و البته گروه های امدادی و آواربردار از بسیج تمام امکانات و ظرفیت های موجود برای امداد و نجات و آوار برداری خبر داد.

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور نیز گفت‌: با متخلفان ساختمان متروپل آبادان بر خورد قاطع می شود و این افراد تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. 

به گفته رضایی با پیمانکار، شهرداری و مالک این ساختمان و تمامی ناظرانی که بر این ساختمان نظارت نکردند باید به شدت برخورد شود تا درس عبرتی برای افرادی باشد که دست به چنین تخلفاتی می زنند.

صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب استان خوزستان گفت: حسین حمیدپور شهردار فعلی، دو شهردار قبلی و ناظران پروژه در بین افراد دستگیر شده هستند.

به گفته چگینی، شناسایی سایر عوامل مقصر در حادثه ریزش برج متروپل آبادان ادامه دارد.

 

نظر شما