شناسهٔ خبر: 54231994 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آبادان و خرمشهر نماد و الگوی شهرهای تاب‌آور هستند

سرپرست منطقه چهار شهرداری یزد با اشاره به اینکه شهدا بهترین الگو برای جوانان هستند، گفت: آبادان و خرمشهر نماد و الگوی شهرهای تاب‌آور هستند.

صاحب‌خبر -

سیدعلیرضا رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر این باور هستیم که می‌توانیم ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی را در هیچ جایی بالاتر از شهر که تمام رفتارهای مردم در آن رقم می‌خورد نمی‌توانیم به جوانان منتقل کنیم و برای آنها تبیین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تبیین مسائلی از جمله مقاومت و ایستادگی مردم خرمشهر و ایثارگران در برابر رژیم بعث از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: بهترین و مهمترین مؤلفه یک شهر تاب‌آوری آن شهر است.

سرپرست منطقه چهار شهرداری یزد تصریح کرد: زمانی که مردم خاطرات چند روز سیل یزد را یادآور می‌شوند، سختی‌های بسیاری را به یاد می‌آورند حال اگر آن را مقایسه کنیم با بالغ بر ۵۰۰ روز حصر آبادان و خرمشهر می‌توان یافت که چه سختی در آن دوران به این دو شهر تحمیل شده و چه اقدامات ارزشمندی برای رفع حصر و آزادی این شهرها انجام شد.

وی با بیان اینکه آبادان و خرمشهر نماد تاب‌آوری شهری هستند گفت: باور اینکه ایران اسلامی می‌تواند همیشه سرآمد جهان باشد بایستی در تمام امور به عنوان یک مسئله تاب‌آوری و اسوه گرفتن از حضرت زینب سلام الله علیها نهادینه شود و شهرهای پایدار و تاب‌آور داشته باشیم.

رسولی تجلیل از شهدا و ایثارگران را بسیار مهم دانست و گفت: شهدا بهترین و والاترین الگو برای جوانان ما هستند و باید این الگو را به بهترین نحو ممکن به جوانان منتقل کنیم.

نظر شما