شناسهٔ خبر: 54231883 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ادارات، مدارس و مراکز آموزشی استان قزوین فردا تعطیل است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: براساس مصوبه جلسه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان، ادارات، مدارس و مراکز آموزشی استان قزوین فردا تعطیل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا علیمی اظهار کرد: جلسه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان با حضور اعضای کارگروه، فرمانداران و مدعوین استانی و شهرستانی در محل سالن مدیریت بحران استان برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه در خصوص تعطیلی ادارات‌، دستگاه های اجرایی، بانک ها، مراکز آموزشی و غیره تصمیمات لازم اتخاذ شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: با عنایت به آلودگی هوا، تصمیمات لازم در خصوص نحوه فعالیت مدارس، مراکز آموزش عالی، دستگاه های اجرایی، شهرداریها، بانک ها، حمل و نقل و معادن و غیره برای روز چهارشنبه چهارم خرداد ماه اتخاذ شد.

علیمی اضافه کرد: براساس مصوبات این جلسه، روز چهارشنبه کلیه مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان تعطیل و تنها امتحانات پایه دوازدهم به دلیل اینکه به صورت سراسری برگزار می شود، دایر خواهد بود.

وی تصریح کرد: همچنین کلیه ادارات، مراکز اداری، دانشگاه ها و مراکز آموزشی در روز چهارشنبه چهارم خرداد ماه تعطیل و تعطیلی بانک ها هم در اختیار شورای عالی بانک ها قرار گرفت.

علیمی با بیان اینکه رویدادهای مهم فرهنگی و هنری که باعث تردد شهروندان می شود، تعطیل می باشد، ادامه داد: همچنین کلیه فعالیت های مربوط به ورزشی اعم از انفرادی، همگانی و باشگاهی در سطح استان اعم از فضاهای باز و بسته ممنوع می باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اضافه کرد: البته مراکز درمانی، بهداشتی و مراکز خدماتی شامل این محدودیت ها نمی شوند.

وی گفت: علاوه بر موارد ذکر شده اقدامات عمرانی، راهسازی و فعالیت‌هایی که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود باید در داخل شهر توسط شهرداری‌ها تعطیل و صدا و سیمای مرکز استان و رسانه ها، نکات بهداشتی شرایط آلودگی هوا را با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اعلام کنند. 

علیمی در پایان بر لزوم آماده باش اورژانس، جمعیت هلال احمر، مراکز درمانی و مراکز خدمات رسان هم تأکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما