شناسهٔ خبر: 54231646 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

اعطای تسهیلات به دامداران، مرغداران و آبزی‌پروران قم

19 دی: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت:دامداران و مرغداران و آبزی‌پروران فعال جهت دریافت تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی می‌شوند.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، محمد رضا حاجی رضا در گفت وگویی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها، جهت حمایت از تولیدکنندگان دام و طیور استان قم تسهیلات سرمایه در گردش حمایت نهاده های دام و طیور و آبزی‌پروری با عاملیت بانک کشاورزی قم ابلاغ گردیده است.
وی افزود: به این منظور متقاضیان این تسهیلات می توانند با مراجعه به سامان سیتا به نشانی cita.maj.ir درخواست خود را ثبت کنند و پس از ثبت نام به جهاد کشاورزی شهرستان یا مراکز جهاد کشاورزی بخش ها به شعب بانک کشاورزی معرفی خواهند شد.
حاجی رضا با اشاره به اینکه سود این تسهیلات ۱۰ الی ۱۵ درصد می باشد، یادآور شد: سقف این تسهیلات به واحدهای دامداری کوچک،روستایی و آبزی پروری ۲ میلیارد ریال و و دامداری های شیری صنعتی و مرغداری ها و بر اساس هزینه واحد محاسبه  می گردد.
حاجی رضا ضمن اینکه میزان اعتبارات استان به صورت شناور می باشد، گفت: کلیه دامداران و مرغداران و آبزی پروری فعال استان می توانند از تسهیلات مذکور بهرمند شوند.
بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.
بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.
قم از جمله قطب‌های مهم تولید گوشت‌مرغ و تخم‌مرغ در کشور است و روزانه در ۳۰۰ واحد پرورش مرغ گوشتی استان ۶۰ تُن گوشت مرغ تولید و پس از طی مراحل کشتار به بازار عرضه می‌شود، همچنین ۱۷۰ واحد پرورش مرغ‌تخم‌گذار در این استان فعال است و روزانه بیش از ۲۵۰ تُن تخم‌مرغ در قم تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

نظر شما