شناسهٔ خبر: 54231358 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صبا | لینک خبر

مدیر دفتر شعر، موسیقی و سرود سازمان صداوسیما مطرح کرد؛

بعضی از موسیقی‌ها بی‌مجوز از رادیو و تلویزیون پخش می‌شود/ تلاش می‌کنیم تخلف‌ها کمتر شود

مدیر دفتر شعر، موسیقی و سرود سازمان صداوسیما درباره مراحل دریافت مجوز پخش موسیقی در صداوسیما توضیح داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، دوشنبه ۲ خرداد علیرضا قزوه، شاعر و نویسنده و مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود صدا و سیما مهمان برنامه «صباهنگ» رادیو صبا شد و درباره آثاری که از صداوسیما پخش می شوند، توضیح داد.

مدیر دفتر شعر، موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما درباره مراحل دریافت مجوز آثار از مرکز موسیقی صدا و سیما گفت: درهای این مرکز به روی همه باز است و من شخصا پذیرای همه کسانی هستنم که در این زمینه استعداد دارند، در این مرکز بزرگان موسیقی بر اساس علم و دانش آثار رسیده را بررسی می‌کند و به طور معمول در طی یک تا دو روز نتیجه بررسی ها اعلام می شود. علاقمندان و کسانی که فکر می کنند در حوزه شعر موسیقی و خوانندگی استعدادی دارند می توانند به مرکز موسیقی صدا و سیما واقع در ساختمان اداری صدا و سیما طبقه ششم مراجعه نمایند.

وی افزود: علاقمندان در سایر شهرستان ها می توانند به مرکز صدا و سیمای استانی خود مراجعه و آثار خود را برای این مرکز ارسال نمایند.

علیرضا قزوه درباره انتخاب سلیقه ای برخی از آثار توضیح داد: شاید در برهه ای از زمان این اتفاق می افتاد، ولی امروز ما تلاش می کنیم این طور نباشد و آثار با اصالت و فرهیخته به سازمان صدا و سیما راه یابند و استعدادهای جوان و کمتر شناخته شده معرفی شوند.

وی افزود: هنرمندانی که از نتیجه بررسی های آثارشان راضی نیستند، می توانند اعتراض خود را ثبت کنند تا آثارشان توسط کارشناسان دیگری مورد ارزیابی قرار گیرد.

مدیر دفتر شعر، موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما درباره پخش ترانه ها و موسیقی های کم کیفیت گفت: برخی از ترانه ها و کارهایی که از رادیو و تلویزیون شنیده می شود، گاهی بدون مجوز از طریق مدیران تولید و پخش راهی آنتن می شود، که این کار به عنوان تخلف ثبت و مورد بررسی قرار می گیرد، همه تلاشمان را می‌کنیم که این تخلفات کمتر شود.

شاعر و نویسنده خوب کشورمان در ادامه درباره تربیت نیروهای جدید در حوزه شعر و موسیقی در صدا و سیما اظهار کرد: با بررسی آثار رسیده از شهرستان‌ها و تجلیل از جوانانی که در این زمینه استعداد دارند، تلاش می کنیم این استعدادهای با اصالت به سمت موسیقی های بی اصالت کشیده نشوند و جذب صدا و سیما شوند و آموزش های لازم را ببینند.

قزوه در پاسخ این سوال مجری برنامه که به نظر شما دریافت مجوز یک موسیقی و ترانه از وزارت ارشاد و دفتر موسیقی صدا و سیما موازی کاری نیست؟» بیان کرد: در سازمان صدا و سیما سلسله مراتب و قوانینی برای پخش وجود دارد، برای مثال گاهی یک اثر مجوز پخش در شبکه استانی یا جام جم را دارد، ولی همان اثر در شبکه های سراسری قابل پخش نیست که این قوانین نیز متناسب با مخاطب سنجی های انجام شده وضع شده است.

وی افرود: مرکز موسیقی صدا وسیما در نهایت به دنبال پخش آثار با کیفیت و رشد استعداد های اصیل است که تلاش می کند همه این اتفاقات از روی دانش و آگاهی و عادلانه صورت گیرد.

در پایان گفتگو مجری برنامه «صباهنگ» پیشنهاد برگزاری یک جشنواره استعدادیابی موسیقی در حوزه شعر، خوانندگی و موسیقی را به مدیر دفتر شعر، موسیقی و سرود صدا وسیما داد که مورد استبقال قرار گرفت و قرار شد در آینده با هماهنگی با مدیر شبکه رادیویی صبا و پیگیری عوامل برنامه ساز «صباهنگ» صورت گیرد.

«صباهنگ» از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی سیامک احمدی پور و اجرای فریبا باقری از رادیو صبا پخش می شود. علاقمندان می توانند این گفتگو را با مراجعه به بخش بگومگو در سایت رادیو صبا بشنوند.

انتهای پیام/

نظر شما