شناسهٔ خبر: 54216391 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

همزمان با هفته مقاومت در امامزادگان شهرکرد؛

استقبال مسئولان از موکب داران عراقی

همزمان با هفته مقاومت جمعی از موکب داران عراقی که اربعین حسینی میزبان زایرین حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام هستند با استقبال گرم مردم و مسئولان استان به زیارت امامزادگان شهرکرد مشرف شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  در این مراسم معنوی امام جمعه موقت شهرکرد با گرامیداشت هفته مقاومت با گویش عراقی و نیز فارسی به موکب داران عراقی خوش آمد گفت.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی اظهار داشت: میزبانی از میلیون ها زایرین حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام در اربعین حسینی افتخار بزرگی است که خداوند به موکب داران عراقی کرامت کرده است.

به ثواب زایرین و خادمین اربعین حضرت سیدالشهدا علیه السلام اشاره کرد و گفت: هر قدم زائر در پیاده روی اربعین حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام پر از ثواب برای خودش و خادمین عزیزی است که درخیمه ها از او پذیرایی می کنند، بسیاری از مردم عاشق امام حسین علیه السلام در عراق با اسکان و تهیه غذا در موکب ها و منازل، خستگی پیاده روی را از تن او خارج می سازند و برای خود در نزد حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و برادر بزرگوارشان حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام ، آبرو و اعتباری کسب می کنند.

رییس هیأت امناء امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد با اشاره به اهمیت پیاده روی اربعین  افزود: همه ساله میلیونها انسان عاشق راه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام از ایران و سایر کشور ها، شیعه، سنی و از دیگر مذاهب، برای شرکت در بزرگ‌ترین راهپیمایی جهان حرکت می کنند تا قدم در جاده افلاکی نجف کربلا بگذارند تا اربعین زایر کربلا باشند و موکب داران ایرانی هم در کنار عزیزان عراقی برای خادمی به زایرین کمک می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی به معرفی امامزادگان شهرکرد پرداخت و اظهار داشت: بقعه مبارکه امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما از دختران ابراهیم مجاب، فرزندان امام موسی کاظم علیه السلام، مأمن خیل ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و نماد معنوی است که از دوره اتابکان در قرن هفتم هجری قمری، بر روی قبور این امامزادگان احداث شده و در دوره مشروطیت به دستور امام جمعه وقت تخریب و ساختمان فعلی جایگزین آن شده است.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، مداحی، ذکر مصیبت و سخنان کوتاه یکی از موکب داران عراقی در تقدیر از میزبانی مردم ولایتمدار و مهمانواز شهرکرد و استان چهارمحال و بختیاری و زیارت مضجع نورانی امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما از دیگر برنامه های این مراسم با شکوه بود.

در این روز که مردم عاشق امام حسین علیه السلام در آستان مبارک امامزادگان شهرکرد ساعت ها منتظر حضور موکب داران عراقی بودند با دود کردن اسپند به همراه مسئولان، از جمله: محسن حسین میرزایی معاون سیاسی امنیتی استاندار، حجت الاسلام والمسلمین فاطمی، رییس حوزه علمیه امامیه و امام جمعه موقت شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین حسن امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و ... به استقبال رفتند.

نظر شما