شناسهٔ خبر: 54216362 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خودشیفتگی اصلاحاتی‌ها در روزنامه شرق/ اصلاح‌طلبان می‌خواهند هم اپوزیسیون نظام باشند و هم در قدرت!

جریان مدعی اصلاح‌طلبی که همواره مدعی است جریانی در چارچوب نظام است به همین راحتی و سادگی بدترین اتهام‌ها را علیه نظام مطرح می‌کند. یعنی این جماعت هم زمان هم می‌خواهند اپوزیسیون نظام باشند و هم در قدرت، این جمع چگونه ممکن می‌شود؟!

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه شرق در شماره دیروز خود نوشت: «٢۵سال پیش در ایران رویدادى عظیم در عرصه سیاسى کشور رخ داد که جنبش دوم خرداد نام گرفت. پیروزى چشمگیر سیدمحمد خاتمى در انتخابات ریاست‌جمهورى سال ٧٦ با رأى بى‌نظیر ایرانیان سرآغاز این جنبش بود؛ چراکه در پروسه تاریخى مشروطه‌خواهى و دموکراسى‌طلبى مردم ایران این اولین‌بار بود که آنها طعم شیرین انتخابات رقابتى را مى‌چشیدند. قبل از پیروزى انقلاب اسلامى، انتخابات صورت فرمایشى داشت و بعد از انقلاب اسلامى هم تا پیش از دوم خرداد ٧٦ هر انتخاباتى که برگزار مى‌شد، از نوع رأى اعتماد مردم به نظام برآمده از انقلاب بود و رقابت به ‌معناى واقعى جلوه نیافته بود.»

در ادامه این نوشتار آمده: «حضور سیدى روحانى با سیمایى گیرا و شیک‌پوش و نیز با گفتمانى متفاوت‌ در صحنه رقابت انتخابات ریاست‌جمهورى دوم خرداد ٧٦، فضایى پر از شوق و اشتیاق را در زمانى کوتاه در جامعه ایرانى شکل داد. گرایش اکثریت مردم به این کاندیدا با امید به تغییر و اعمال نظر خود در ترویج گفتمان اصلاحات و شکل‌گیرى جریان سیاسى اصلاح‌طلبان که تا پیش از این به جناح چپ شهره بود، کمک کرد. درخشش این پیروزى بر دو انتخابات بعدى مجلس ششم و شوراى شهر اول در شهرهاى بزرگ سایه‌انداخت و اکثریت کرسى‌هاى این دو نهاد را از آن اصلاح‌طلبان کرد... این موقعیت فراهم‌شده براى اصلاح‌طلبان به مزاج جریان مقابل خوش نیامد و زمان زیادى نگذشت که به خود آمده و روش جدیدى را براى بازگرداندن شکل انتخاب مردم به شیوه گذشته اتخاذ کرد.»

چنان‌که خواندید جریان مدعی اصلاح‌طلبی که همواره مدعی است جریانی در چارچوب نظام است به همین راحتی و سادگی بدترین اتهام‌ها را علیه نظام مطرح می‌کند. یعنی این جماعت هم زمان هم می‌خواهند اپوزیسیون نظام باشند و هم در قدرت، این جمع چگونه ممکن می‌شود؟!

موضوع دیگر خودشیفتگی اصلاح‌طلبان است. یک بیماری بسیار خطرناک در بعد سیاسی. آنها هر وقت پیروز انتخابات شوند آن انتخابات به صورت واقعی رقابتی بوده و هرگاه پیروز نشوند یا به سمت نظام لگدپراکنی می‌کنند و مدعی می‌شوند انتخابات رقابتی نبوده و یا به سمت مردم نشانه می‌روند و می‌گویند مردم فریب پوپولیست‌ها را خوردند و....

در همین متن بالا که نشانه‌های آشکاری از مرض خودشیفتگی در آن دیده می‌شود ادعا شده که پس از انتخاباتی که منجر به استقرار دولت اصلاح‌طلبان شد جناح اصولگرا به خود آمده و شیوه‌ای جدید را اتخاذ کرد که در آن دیگر اصلاح‌طلبان نتوانند پیروز شوند اما در انتخابات ۱۳۸۴ ضمن اینکه خاتمی به دلیل ۲دوره حضور مستمر منع قانونی داشت برای حضور افرادی نظیر مصطفی معین و مهرعلیزاده از جناح اصلاح‌طلبان حضور داشتند ضمن اینکه در آن سال مرحوم‌هاشمی رفسنجانی به عنوان فردی که بعد از دوره آغازین سیاسی خود به جناح اصلاح‌طلب نزدیک شده بود نیز حضور داشت اما باز نمایندگان این جناح شکست خوردند. موضوع دیگر اینکه در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶ نیز حسن روحانی که جناح اصلاح‌طلب از او حمایت می‌کرد پیروز شد و همچنین در دوره قبل انتخابات شورای شهر تهران نیز همه اعضای شورای شهر از اصلاح‌طلبان بودند... با این وصف «تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل».

منبع: روزنامه کیهان

انتهای پیام/

نظر شما