شناسهٔ خبر: 54213050 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس‌جمهور:

هر چه سریعتر مشکلات گمرکی برای تبادلات تجاری ایران و عمان رفع شود

رئیس جمهور با بیان اینکه سطح روابط تهران - مسقط در ماه‌های گذشته به ویژه در دو ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ افزایش یافته، اظهار داشت: باید هر چه سریعتر مشکلات گمرکی برای تبادلات تجاری بین ایران و عمان برطرف شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت الله سید ابراهیم رئیسی دوشنبه شب در نشست با تجار و فعالان اقتصادی عمانی با تاکید بر اینکه اراده جدی بین تهران - مسقط برای گسترش تعاملات به ویژه با محوریت روابط اقتصادی و تجاری وجود دارد، خاطرنشان کرد: مصمم هستیم روابط دو کشور در همه حوزه‌ها گسترش یابد.

رئیس جمهور افزود: به نظر می‌رسد تجار دو کشور شناخت کافی از ظرفیت‌های اقتصادی همدیگر ندارند، از این رو لازم است فعالان اقتصادی دو طرف گام‌هایی در مسیر شناخت ظرفیت‌های متقابل بردارند.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: اولین گام ایجاد مرکز تجاری فعال ایران در عمان است. یکی از کارکردهای مرکز تجاری شناسایی ظرفیت‌های دو کشور به ویژه ایران است.

رئیس جمهور با اشاره به دیدار خود با سلطان عمان گفت: رفع مشکل حمل و نقل و پرداخت‌های پولی و بانکی در این دیدار مطرح و قرار شد این مسائل حل شود.

آیت الله رئیسی با ضروری دانستن سرمایه‌گذاری های مشترک بین دو کشور گفت: یکی از سرمایه گذاری‌ها می‌تواند در حوزه انرژی باشد.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت تولید برای صادرات به بازار اوراسیا اظهار داشت: تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی و محصولات مرتبط با مصارف خانگی ساخت ایران قابل رقابت با کالاهای مشابه خارجی آن است.

وی تصریح کرد: هر چه سریعتر مشکلات گمرکی برای تبادلات تجاری بین ایران و عمان برطرف شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: مصمم هستیم روابط دو کشور توسعه یابد و وزرای دو کشور با جدیت کارها را دنبال کنند.

آیت الله رئیسی اظهار داشت: سطح روابط تهران - مسقط در ماههای گذشته به ویژه در دو ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که امروز دوشنبه دوم خرداد به دعوت رسمی پادشاه عمان در صدر هیأتی بلندپایه و برای سفری یک روزه به این کشور سفر کرده بود، در کاخ العلم مورد استقبال رسمی «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان قرار گرفت.

رئیس جمهور ایران  در راستای تقویت دیپلماسی همسایگی دولت مردمی و گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ایران و عمان در کاخ العلم با «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان این کشور دیدار و گفت و کردند.

در این دیدار اعضای هیات‌های دو کشور هم با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند که چند سند همکاری هم به امضا رسید که پیشتر در راستای ایجاد زمینه‌های گسترش روابط اقتصادی و تجاری ایران و عمان، هیأتی ۵۰ نفره از تجار و فعالان اقتصادی ایران هفته گذشته به این کشور سفر کردند.

این پنجمین سفر خارجی آیت‌الله رئیسی در طول دوره فعالیت دولت سیزدهم و نخستین سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عمان در دوره سلطان جدید این کشور بود. رئیس جمهور پیش از این در راستای تقویت روابط ایران با کشورهای منطقه، به تاجیکستان، ترکمنستان، روسیه و قطر سفر کرده بود.

پایان پیام/50

نظر شما