شناسهٔ خبر: 54209029 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

معرفی کیس گیمینگ MSI MEG Infinite X 11th

کیس‌ رده حرفه‌ای MSI

صاحب‌خبر -

ام‌اس‌آی (MSI) از جمله برترین برندهای فعال حوزه‌ی سخت افزار و همچنین گیم است که طیف گسترده‌ای از محصولات را تولید کرده و یا به عنوان ترد پارتی به بازار عرضه می‌کند. کامپیوترهای از پیش ساخته شده (Prebuilt) نیز یکی از این دسته محصولات هستند که امروز قصد داریم تا به معرفی یکی از بهترین مدل‌های آن در بازار ایران بپردازیم.

کیس گیمینگ MSI MEG Infinite X 11th یکی از بهترین محصولات رده حرفه‌ای MSI است که از سمت مجموعه‌ای ماتریس در اختیار ویجیاتو قرار گرفته است. این کیس نسل یازدهمی با پردازنده‌های مدرن و سخت افزار چشم گیر در کنار طراحی زیبا و با هدف قرار دادن بازار گیمینگ تولید شده است.

طراحی و بدنه

کیس گیمینگ MEG Infinite X 11th از حیث ظاهری فرزند مشترک دو سری MEG و Infinite است که در دره کاربری پرچمدار عرضه شده است. بدنه‌ای این کیس فول تاور ابعادی معادل ۴۸۸×۴۵۰×۲۱۰ میلی‌متر و وزنی برابر با ۱۲ کیلوگرم دارد که در مجموع از این مدل یک پکیج نسبتا جاگیر ساخته است.

جنس این بدنه ترکیبی از فلز و پلاستیک فشرده‌ی شده‌ی مشکی بوده که استحکام کافی را برای حمل و نقل فراهم می‌کند. طراحی این مدل چندان شلوغ نیست اما می‌توان الگوهای مثلثی برش خورده را در بدنه‌ی این مدل به وضوح دید. این طراحی موجب ایجاد شدن بدنه‌ای نامتقارن در این مدل شده‌اند.

برخلاف غالب مدل‌ها گیمینگ، در این کیس خبری از نورپردازی‌ها RGB اغراق آمیز نیست و MSI تنها به تعبیه‌ی سه فن RGB در بدنه‌ی این مدل رضایت داده‌اند. قسمت جلویی این بدنه با روکش آلمینیومی برش خورده طراحی شده است که تعدادی از پورت‌های کاربردی و لوگوی MSI را در خود جای داده‌اند.

پنل سمت چپی این کیس از جنس پلاستیک فشرده شده است که قابلیت تعویض با قاب شیشه‌ای درون بسته بندی را دارد. این ویژگی مناسب آن دسته از کاربران است که به نمایش نورپردازی‌های RGB علاقه دارند. با این حال توجه داشته باشید که استفاده از این پنل شیشه‌ای، کیس را مستعد جذب گرد و خاک می‌نماید.

پنل سمت راستی کیس ساده بوده و در نهایت پنل پشتی این مدل علاوه بر خروجی فن‌ها، میزبان طیف گسترده‌ای از اتصالات و پورت‌های ورودی است که جلوتر به تفصیل به آن‌ها می‌پردازیم. در قسمت بالایی این مدل می‌توان یک هندل مثلث شکل را دید که علاوه بر جذابیت بصری، به حمل و نقل ساده‌ی کیس نیز کمک می‌کند.

همچنین در قسمت بالایی می‌توانید مشبک‌هایی را مشاهده کنید که علاوه بر تسهیل چرخش هوای درون کیس، جنبه‌ی بصری نیز دارند. در مجموع کیس MSI مدل MEG Infinite X 11th را می‌توان یک مدل گیمینگ با طراحی زیبا و مدرن دانست که برای فضاهای بزرگ طراحی شده است.

اتصالات

کیس MSI مدل MEG Infinite X 11th را می‌توان یک مدل گیمینگ با تعدد اتصالات و غنی از پورت‌‌های کاربردی دانست. این مدل طیف گشترده‌ای از اتصالات را به منظور رفع نیاز کاربران روزمره تا تولید کنندگان محتوا و گیمرها در خود جای داده‌اند. این اتصالات در دو بخش پنل جلویی و پشتی کیس قرار گرفته‌اند.

در پنل جلویی کیس می‌توان چندی از پورت‌های کاربردی نظیر یک عدد درگاه USB 3.2 Gen 1 Type C،‌ یک عدد درگاه USB 3.2 Gen 1 Type A، یک عدد درگاه USB 2.0 Type A، یک عدد درگاه ۳٫۵ میلی‌متری به منظور استفاده‌ی جک میکروفن و هدفون مشاهده نمود.

درگاه تعداد
USB 3.2 Gen 1 Type C ۱
USB 3.2 Gen 1 Type A ۱
USB 2.0 Type A ۱
درگاه ۳٫۵ میلی‌متری به منظور استفاده‌ی جک میکروفن و هدفون ۲

این اتصالات با امکان در دسترس پذیری بالا و به جهت رفع نیاز به اتصالات پردکاربرد روزمره نظیر موبایل، میکروفن، هدست و… طراحی شده‌اند. در این میان قرار گرفتن یک درگاه USB 3.2 Gen 1 Type C با توجه به گسترش استفاده‌ی این درگاه در این کیس جلب توجه ویژه‌ای می‌کند.

در قسمت پنل پشتی رنج گسترده و کاملی از اتصالات برای هر طیف نیاز کاربران وجود دارد. این اتصالات شامل دو عدد درگاه USB 2.0 Type A، یک عدد درگاه DisplayPort 1.4، یک عدد درگاه HDMI 2.0b، چهار عدد درگاه USB 3.2 Gen 1 Type A، یک عدد درگاه USB 3.2 Gen 2×2 Type C، یک عدد درگاه USB 3.2 Gen 2 Type A، یک درگاه LAN، پنج جک صوتی و یک عدد درگاه خروجی اپتیکال S/PDIF در آن تعبیه شده‌اند.

درگاه تعداد
USB 2.0 Type A ۲
DisplayPort 1.4 ۱
HDMI 2.0b ۱
USB 3.2 Gen 2×2 Type C ۱
USB 3.2 Gen 1 Type A ۴
USB 3.2 Gen 2 Type A ۱
فلش بایوس ۱
درگاه شبکه LAN ۱
خروجی اپتیکال S/PDIF ۱
جک صوتی ۵

علاوه بر این کارت گرافیک RTX 3070 این کیس مجهز به سه عدد درگاه DisplayPort 1.4a و یک درگاه HDMI 2.1 است که امکان تامین تمام نیازی‌های تصویری را برای کاربران حرفه‌ای فراهم می‌کند.

سخت افزار

سخت افزار هیجان انگیزترین بخش این کیس گیمینگ است. کیس MSI مدل MEG Infinite X 11th از پردازنده‌ی اینتلی نسل یازدهم یعنی Core i7 11700KF با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری بهره می‌برد. مغز پردازشی این کیس از ۸ هسته پردازشی و ۱۶ رشته‌ی بهره می‌برد. هسته‌های این پردازنده نیز به ۱۶ مگابایت حافظه‌ی کش L3 دسترسی دارند.

فرکانس پایه‌ی این پردازنده ۳.۶ گیگاهرتز (GHz) بوده که در حالت بوست به ۵ گیگاهرتز نیز می‌رسد. توان طراحی حرارتی پردازنده به ۱۲۵ وات می‌رسد که به صورت داینامیک تا ۹۵ وات نیز کاهش می‌یابد. این پردازنده‌ی قدرتمند تا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی DDR4 تا سقف فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز را پشتیبانی کرده و بیشینه‌ی پهنای باند ۵۰ گیگابایت‌بر‌ثانیه (GB/s) را نیز به کاربر ارائه می‌کند.

این پردازنده در نام گذاری خود پسوند KF را یدک می‌کشد.پردازنده با پسوند الفبایی F که به معنای Requires discrete graphics است، معرف پردازنده‌هایی فاقد پردازنده گرافیکی داخلی (IGPU) است. این پردازنده‌ها که نیازمند یک کارت گرافیک مجزا هستند و معمولا انتخاب اول گیمرها هستند.

در ادامه پسوند k آنلاک بودن پردازنده را نشان می‌دهد. به ‌بیان دیگر کاربران می‌توانند پردازنده‌ با پسوند K را اورکلاک کرده و در فرکانس بالاتری به کار گیرند. پردازنده‌های آنلاک نیز انتخاب خوبی برای گیمرها و کاربران حرفه‌ای با نیاز بالا هستند.

این پردازنده‌ی قدرتمند نسل یازدهمی به وسیله‌ی مادربرد Z590 اینتل میزبانی می‌شود. این برد که از سوکت‌های Intel LGA 1200 بهره می‌برد که قابلیت پشتیبانی از پردازنده نسل ده و یازدهم اینتل را داراست. در نظر داشته باشید که اگر قصد ارتقا این کیس به نسل دوازدهم اینتل را دارید، بایستی برد را نیز تغییر دهید.

مادربردها با چیپست Z جزو بردهای حرفه‌ای با پشتیبانی تا ۶ درگاه USB 3.1 نسل دو و ماکسیمم ۲۴ لاین PCIe (نسل چهار) هستند. بردهای سری Z همچنین از جمله خانواده‌های با پشتیبانی از اورکلاک هستند که تمام نیازهای کاربران حرفه‌ای را پاسخگو خواهند بود.

برد Z590 اینتلی این کیس از چهار اسلات رم بهره می‌برد. این برد می‌تواند از ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی DDR4 با فرکانس ۳۲۰۰ پشتیبانی می‌کند. با این حال سیستم دسکتاپ MEG Infinite X به صورت پیش فرض با ۳۲ گیگابایت حافظه DDR4 مجهز شده است. با این حال شما همواره امکان ارتقای آن را خواهید داشت.

همچنین این برد دو اسلات m.2 به منظور توسعه کیس پشتیبانی شده است. در مجموع این کامپیوتر از ۳ ترابایت حافظه بهره می‌برد. که یک ترابایت این حافظه SSD و از نوع nvme PCIe نسل سه است. این SSD از برند خوش نام وسترن دیجیتال است که فضای کافی به منظور نصب سیستم عامل و تعداد زیادی بازی و نرم افزار را برای کاربر فراهم می‌کند.

همچنین این کیس از دو ترابایت حافظه HDD سیگیت نیز بهره می‌برد که می‌تواند با اهداف ذخیره سازی اطلاعات کاربرد داشته باشد. علاوه براین سیستم دسکتاپ MEG Infinite X از دو اسلات m.2 (یک نسل چهار) هم بهره می‌برد که می‌تواند به جهت ارتقاهای آتی این کیس کاربرد داشته باشد.

این کیس از پردازنده‌ی گرافیکی RTX 3070 با معماری Ampere بهره می‌برد. این گرافیک که از بهترین مدل‌ها به منظور تجربه‌ی گیمینگ است، از ۵۸۸۸ هسته‌ی پردازشی کودا (CUDA) استقاده می‌کند. این گرافیک با فرکانس پایه‌ی ۱.۵ گیگاهرتز و فرکانس بوست ۱.۷۳ عرضه می‌شود.

همچنین این پردازنده‌ی گرافیکی از حافظه‌ی انویدیا از نوع GDDR6 و با ظرفیت ۸ گیگابایت بهره می‌برد. این پردازنده به وسیله‌ی باس ۲۵۶ بیتی اطلاعات را منتقل می‌کند. این کارت گرافیک با بهره گیری از مدرن‌ترین تکنولوژی‌های پردازش تصویر قادر است تا تمامی بازی‌های روز را اجرا کند.

در مجموع کیس MSI مدل MEG Infinite X 11th با بهره گیری از پردازنده‌های مدرن و قدرتمند قادر است تا تمامی بازی‌های روز را به بهترین کیفیت ممکن اجرا نماید. همچنین این کیس با پیش بینی ارتقا قادر است تا نیاز کاربران را تا انتهای نسل نهم پاسخگو باشد.

بازی رزولوشن تنظیمات میانگین فریم ریت
GTA V ۱۰۸۰ × ۲۵۸۰ پیکسل Ultra ۱۶۰
Far cry 6 ۱۰۸۰ × ۲۵۸۰ پیکسل Ultra ۱۱۰
Nier ۱۰۸۰ × ۲۵۸۰ پیکسل Ultra ۱۵۶
Overwatch و fortnite ۱۰۸۰ × ۲۵۸۰ پیکسل Ultra ۱۸۰

این قطعات به بهترین شکل ممکن در کیس MSI مدل MEG Infinite X 11th تعبیه شده‌اند. همچنین کولینگ، برق کشی و کابل منیجمنت این کیس با کیفیت بسیار بالایی صورت گرفته است که دست کاربران را برای ارتقاهای پیش رو باز می‌گذارد.

این کیس از سیستم خنک کننده‌ی انحصاری MSI نیز بهره می‌برد. این سیستم که با عنوان Silent Storm Cooling 2 شناخته می‌شود قادر است تا با حداقل نویز ممکن سیستم MSI مدل MEG Infinite X 11th زا حتی حین سنگین‌ترین پردازش‌ها در دمای ایده آل نگه داشته و از پردازنده‌ها محافظت کند.

نرم افزار MSI Center

کامپیوترهای پیش ساخته‌ی MSI به جهت بهبود تجربه‌ی کاربری مخاطبان، به همراه نرم افزار اختصاصی این برند یعنی MSI Center عرضه می‌شوند. این نرم افزار به جهت بهینه سازی همه جانبه، کنترل بر سیستم کولینگ، صوتی و همچنین نورپردازی‌های RGB این دسته از کیس‌ها به کار می‌رود.

شما همچنین می‌توانید نظارت کاملی روی بخش‌های مختلف سخت افزاری دیوایس خود داشته و عملکرد هر یک از قطعات را به صورت مجزا مانیتور کنید. شما می‌توانید این نرم افزار و سایر نرم افزارهای تخصصی این کمپانی را به رایگان از وبسایت MSI دانلود کنید.

کلام انتهایی

در مجموع کیس MSI مدل MEG Infinite X 11th یک انتخاب آسان و حرفه‌ای برای همه‌ی کاربرانی است که نیاز به پردازش‌ها سنگین و طولانی مدت دارند. شما می‌توانید این کیس گیمینگ را با ضمانت اصالت کالا و گارانتی از دیجی کالا تهیه کنید.

نظر شما