شناسهٔ خبر: 54195207 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

حکم پرونده اختلاس شهردار سابق شهر خشکرود زرندیه صادر شد

اراک - رئیس کل دادگستری استان مرکزی از صدور حکم حبس و انفصال دائم شهردار سابق شهر خشکرود از توابع شهرستان زرندیه به جرم اختلاس توام با جعل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام المسلمین سید عبد المهدی موسوی اظهار کرد: مطابق دادنامه صادره از شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو دادگستری شهرستان زرندیه شهردار سابق شهر خشکرود زرندیه به اتهام اختلاس توأم با جعل به مبلغ ۵۱۷ میلیون و ششصد و ده هزار ریال به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری و انفصال دائم از خدمات دولتی و رد مال و پرداخت جزای نقدی به میزان ۲ برابر مبلغ مورد اختلاس محکوم گردیده‌است.

وی ادامه داد: دیگر جرایم ارتکابی وی، تصرف غیرقانونی در اموال شهرداری، ۱۹ فقره جعل و استفاده از سند مجعول، برگزاری مزایده صوری و انتفاع از آن و سو استفاده از موقعیت شغلی و عدم اجرای مقررات و موازین قانونی دولت بوده است که به ترتیب به ۷۴ ضربه شلاق تعزیری، ۵ سال حبس تعزیری ،۳ سال حبس تعزیری، ۹۴۸ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و انفصال دائم از خدمات دولتی و تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: در صورت قطعیت حکم و در اجرای ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد که در این مورد ۱۰ سال حبس تعزیری، انفصال دائم از خدمات دولتی، رد مال و جزای نقدی در حق صندوق دولت می‌باشد اجرا می‌گردد اما فعلاً رأی مذکور بدوی می‌باشد و هنوز قطعی نشده و مهلت تجدید نظر خواهی باقی است.

موسوی در پایان با اشاره به عزم و اراده دستگاه قضائی و سیاست راهبردی آن در فساد ستیزی و مبارزه قاطع با فساد در تمامی ابعاد و عرصه‌ها، بر رعایت کامل قوانین و مقررات در سازمان‌ها و نهادها تأکید کرد.

نظر شما