شناسهٔ خبر: 54194821 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

خبرنگار پرتغالی در گفتگو با مهر:

بازیکن برزیلی عامل جدایی طیبی/اطلاعی از بازی ایران - پرتغال ندارم

مرتضی احمدی

یک خبرنگار پرتغالی اعتقاد دارد در صورتی که تیم فوتسال بنفیکا به عنوان قهرمانی لیگ پرتغال نرسد، تغییرات زیادی در این تیم که کاپیتان ایران را در اختیار دارد رخ خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتسال بنفیکا در هفته‌های اخیر دو عنوان قهرمانی را از دست داد. این تیم ابتدا با قبول شکست برابر بارسلونا اسپانیا از رسیدن به فینال مسابقات لیگ قهرمانان اروپا بازماند. بنفیکا سپس در فینال جام حذفی فوتسال پرتغال برابر اسپورتینگ لیسبون قرار گرفت و بازنده از زمین خارج شد.

به این ترتیب بنفیکا که حسین طیبی کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران را در اختیار دارد حالا روی کسب تنها جام باقیمانده یعنی لیگ پرتغال تمرکز کرده است و امیدوار است این فصل را دست خالی به پایان نرساند.

طیبی البته باوجود گلزنی در مرحله نیمه نهایی جام حذفی پرتغال، در دیدار فینال برابر اسپورتینگ از لیست بنفیکا خط خورد و که این اتفاق تعجب برانگیز بود.

خبرنگار مهر در همین ارتباط گفتگویی را با «فیلیپا رایس» خبرنگار حوزه فوتسال روزنامه «ابولا» انجام داد و به بررسی وضعیت کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران در بنفیکا و احتمال جدایی او پرداخت. به گفته رایس، احتمال دارد بنفیکا در ماه‌های آینده دچار تغییرات اساسی و گسترده‌ای در کادر فنی و بازیکن بشود و در این صورت جدایی طیبی هم محتمل خواهد بود:

* خبرگزاری مهر - به عنوان نخستین سئوال؛ چرا حسین طیبی در دیدار فینال جام حذفی غایب بود؟

- فیلیپا رایس: برای من هم عجیب بود؛ بیشتر به این دلیل که او در مرحله نیمه نهایی خوب بازی کرد. من با منبعی صحبت کردم که گفت این فقط یک تصمیم و انتخاب فنی بوده است.

* طیبی دو سال است که در بنفیکا و لیگ پرتغال بازی می‌کند. عملکرد او را در این مدت چطور ارزیابی می‌کنید؟

- طیبی بازیکنی با استعداد و تکنیکی است که به بنفیکا کیفیت بخشیده است. او چند گل به ثمر رساند که بسیار مورد توجه قرار گرفت. او حتی گلی زد که در فضای مجازی وایرال شد؛ منظوم گل او در مرحله الیت لیگ قهرمانان اروپا مقابل هالاداس است.

* با این تفاسیر چرا طیبی معمولاً جزو پنج بازیکن شروع کننده مسابقات و در ترکیب اصلی بنفیکا نیست؟

- باید در نظر گرفت که در لیست بنفیکا بازیکنان فوق العاده ای هستند. ورود «روشا» بازیکن برزیلی تا حدودی نقش اول را از طیبی گرفت.

بازیکن برزیلی عامل جدایی طیبی/اطلاعی از بازی ایران - پرتغال ندارم

* خبرها حاکی از احتمال جدایی طیبی از بنفیکا در پایان فصل و انتقالش به لیگ اسپانیا است. در این مورد اطلاعاتی دارید؟

- فکر می‌کنم قرارداد طیبی با بنفیکا امسال تمام می‌شود اما نمی دانم بند تمدید خودکار در قراردادش وجود دارد یا نه. فصل هنوز تمام نشده است، اما اگر بنفیکا در پایان فصل جامی به دست نیاورد (آنها در لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی پرتغال شکست خوردند)، فکر می‌کنم تغییر ساختاری در تیم و حتی کادر مربیگری انجام شود. بنابراین صحبت درباره آینده طیبی در بنفیکا کمی غیرقابل پیش بینی است.

* رقیب اصلی بنفیکا در فوتسال پرتغال، اسپورتینگ لیسبون است. چرا بنفیکا عرصه را در این جام‌ها به اسپورتینگ باخته است؟

- اسپورتینگ انسجام بسیار زیادی دارد. بازیکنان و کادر فنی اسپورتینگ چندین سال است که با هم کار می‌کنند. علاوه بر این، بازیکنان جدید و تقویت کننده هم به آسانی در تیم ادغام و هماهنگ شده‌اند.

* بنفیکا حتی دست به تغییر سرمربی زد اما با حضور «پالپیس» هم نتیجه‌ای نگرفت.

- پالپیس به زمان نیاز داشت تا ایده‌ها و روش‌های خود را تطبیق دهد. با این حال، رسیدن به مرحله نهایی لیگ قهرمانان اروپا و فینال جام حذفی پرتغال و رفتن به مرحله پلی آف لیگ پرتغال عملکرد مثبتی است.

* پالپیس نشان داده است که برای او طیبی در اولویت نیست. اگر این مربی در بنفیکا بماند می‌توان گفت جدایی بازیکن ایران قطعی است؟

- به نظر من طیبی اگر متوجه شود که یکی از گزینه‌های اصلی پالپیس نخواهد بود، در بنفیکا نمی‌ماند.

* به عنوان سئوال پایانی؛ بعضی از خبرها حاکی از مذاکره تیم ملی فوتسال ایران برای انجام بازی تدارکاتی با پرتغال است. ظاهراً این موضوع به زمان شروع فصل آینده لیگ پرتغال بستگی دارد. آیا اطلاعی در این مورد دارید؟

- متاسفم، من چیزی در مورد آن نمی دانم.

نظر شما