شناسهٔ خبر: 54187335 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

خبر فوری/

حسن صیاد خدایی از مدافعان حرم در تهران ترور و به شهادت رسید

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت مدافع سرافرازحرم

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا)، یکی از مدافعان حرم امروز یکشنبه در خیابان مجاهدان اسلام  تهران هدف ترور قرار گرفت و به شهادت رسید.

 

این حادثه حوالی ساعت 16 امروز در یکی از کوچه‌های فرعی خیابان مجاهدین اسلام رخ داده و دو نفر موتور سوار با شلیک 5 گلوله، یکی از مدافعان حرم را به شهادت رساندند.

 

بنا بر این گزارش،  شهید صیاد خدایی در حالی ترور شد که در داخل با ماشین خود (پراید سفید) در مقابل منزل مسکونی‌اش قرار داشت.

 

همسر وی اولین فردی بود که با پیکر این شهید مدافع حرم روبرو شد.


 

 روابط عمومی کل سپاه نیز در اطلاعیه‌ای با اعلام این خبر اقدام جنایتکارانه تروریستی ضد انقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی در شهادت  یکی از مدافعان سرافراز حرم را محکوم کرد و افزود : عصر امروز (یکشنبه) در یکی از کوچه های منتهی به خیابان مجاهدین اسلام در شرق تهران ، مدافع حرم  "سرهنگ پاسدار صیاد خدایی"  هدف جنایت  تروریستی ضد انقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی قرار گرفت.

این اطلاعیه با تبریک و تسلیت شهادت مدافع سرافراز حرم " سرهنگ پاسدار صیاد خدایی " به خانواده معظم وی تاکید کرده است: اقدام لازم برای شناسایی و دستگیری ضارب یا ضاربین پیش‌بینی و در حال انجام است.

 

در عین حال روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه ای با اعلام خبر دستگیری شبکه ای از اراذل و اوباش مرتبط با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: این شبکه با هدایت سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، اقدام به سرقت و تخریب

 

اموال شخصی و عمومی، آدم ربایی و اخذ اعترافات ساختگی از طریق شبکه اراذل و اوباش می نمود.

 

این اطلاعیه خاطر نشان کرده است: عوامل این شبکه را سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت اطلاعات دستگیر کردند.

 

از سوی دیگر روزنامه اسرائیلی معایو  مدعی شد:

ترور(شهید) خدایاری ربطی به برنامه هسته ای ایران ندارد و به نظر می رسد این ترور مربوط به حضور ایران در سوریه است و پیام مستقیم اسرائیل به ایران است.

 

دنی ستیرونوویچ رئیس سابق شعبه ایران در واحد تحقیقات اطلاعات نظامی ارتش صهیونیستی نیز در واکنش به ترور شهید حسن صیاد در تهران نوشت:

"1.حذف در تهران:
 برخلاف حوادث گذشته که در آن دانشمندان هسته‌ای در تهران حذف شدند، این بار یک نیروی قدس که احتمالاً مرتبط با تأسیس این محور در سوریه است، ترور شد.

 ب. تجربه گذشته
 اگر ایران سینه اسرائیل را بالاتر از آن قرار دهد (منظور بهم خوردن معادله قدرت اول بودن اسرائیل در منطقه)، برای "تعادل معادله" عمل خواهد کرد.

 ج- به نظر می رسد که شخصی که این ترور را انجام داده است می خواهد مبارزات را در برابر نظام ایران در منطقه گسترش دهد."

 

 

 

نظر شما