شناسهٔ خبر: 54186438 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همایش بنیاد غدیر در بیش از ۱۰۰ کشور جهان منعکس شد

گروه استان‌ها-دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان مرکزی گفت: در بحث همایش بنیاد غدیر کشور با سفرای فرهنگی کشورهای خارج هماهنگی انجام شده و این همایش در بیش از ۱۰۰ کشور جهان منعکس شده و به ۳ زبان پوسترهای همایش چاپ شده است.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک، حجت‌الاسلام محمدهاشم مرادی عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه با موضوع همایش بین‌المللی عدالت از منظر امیرالمومنین(ع) اظهار داشت: استان مرکزی در برگزاری مراسمات برای دهه مبارک امامت و ولایت در کشور پیشگام است، در بحث همایش بنیاد غدیر کشور با سفرای فرهنگی کشورهای خارج هماهنگی انجام شده و این همایش در بیش از 100 کشور جهان منعکس شده و به 3 زبان پوسترهای همایش چاپ شده و با مجمع جهانی اهل بیت(ع) کارها انجام گرفته و در این راستا بنیاد غدیر کشور همکاری و تعامل بسیاری داشته است.

وی افزود: بنیاد غدیر کشور برنامه‌های مختلفی در پیش دارد و خوشبختانه در استان مرکزی بیش از 450 هزار نفر اطعام شده که ظرفیت امسال بیش از این تعداد است و در این زمینه وضعیت استان بسیار خوب است.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی تنها استانی است که نمایش امضای خدا در کشور را دارد و سال گذشته رو به روی بیمارستان سینا بیش از 90 هزار موکب برقرار شد ، بازخوانی خطبه غدیر در چندین شهرستان انجام می‌شود.

مرادی بیان کرد: همزمان با برگزاری همایش در 26 تیرماه در تمام پارک‌ها و مساجد جشن سرود دهه امامت، مسابقه خطبه غدیر، دیدار با خانواده شهدا، بهزیستی و ولی نعمتان، اعزام پزشک به مناطق محروم، آزادی زندانیان، توجه به محرومان و غیره اجرا می‌شود.

 تاکنون 25 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است 

"حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌اطهر" رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه اراک و دبیر علمی همایش در نشست با اصحاب رسانه با موضوع همایش بین‌المللی عدالت از منظر امیرالمومنین(ع) با اشاره به رویکرد اصلی همایش گفت: رویکرد اصلی این همایش تقویت و نهادینه کردن پیوست عدالت بر پیوست فرهنگی در مسائل اجتماعی است و انتظار می‌رود پیوست عدالت در مسائل بنیادین علمی و همچنین در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی ایجاد شود.

وی افزود: در ساختار همایش از ظرفیت اساتید و هیئت علمی دانشگاه‌های خارجی بهره‌گیری شده و مسئله محوری و کمیت و کیفیت مقالات نیز مدنظر ویژه است، پوستر همایش به چهار زبان فارسی خالص، فارسی اردو، فارسی عربی و فارسی انگلیسی ترجمه شده و سایت همایش نیز به سه زبان است.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه اراک و دبیر علمی همایش تصریح کرد: عدالت با موضوعات و مباحث قوه قضائیه نیز مرتبط است و تنها در نهج البلاغه امیرالمومنین (ع) قید نشده و می‌طلبد مبحث عدالت را در کلام و عمل نیز هدایت و اجرایی کرد.

مهدوی اطهر بیان کرد: زیرساخت‌های علمی همایش با همکاری دانشگاه اراک و بنیاد غدیر فراهم شده و تاکنون 25 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، مقالات برتر ارسالی این همایش در مجله وحدت حوزه، دانشگاه و مجموعه مقالات همایش نیز در قالب یک جلد کتاب به چاپ می‌رسد.

وی عنوان کرد: تاکنون چهار مقاله سفارشی با کیفیت مناسب به دبیرخانه ارسال شده و در برگزاری این همایش دانشگاه‌های مختلف کشور از جمله دانشگاه تهران، شهیدبهشتی، جامعه المصطفی و موسسه امام خمینی(ره) نیز مشارکت دارند.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه اراک و دبیر علمی همایش خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند از طریق سایت Ghadir.araku.ac.ir تا 10 خردادماه چکیده مقالات و تا 31 خرداد ماه اصل مقالات خود را با محوریت عدالت از منظر امیرالمومنین به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

انتهای پیام/712/ش

نظر شما