شناسهٔ خبر: 54186128 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

انفجار در نزدیکی محل برگزاری مراسم سالگرد ترور رهبر پیشین طالبان در کابل

گزارش‌ها از کابل حاکی از وقوع انفجار در نزدیکی محل برگزاری مراسم ششمین سالگرد ترور ملا اخترمحمد منصور، رهبر پیشین «امارت اسلامی» است.

صاحب‌خبر -

العالم - اسیا

به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، بعد از ظهر امروز یک شنبه (۱ خرداد) مراسم بزرگداشت و ششمین سالگرد ترور ملا اخترمحمد منصور، رهبر پیشین طالبان در هتل استقلال در جاده فرودگاه کابل در حال برگزاری بود که به گفته شاهدان عینی، انفجاری در نزدیکی این هتل رخ داده است.

اگرچه این انفجار حوالی ساعت ۳:۱۵ دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی صورت گرفته است، خالد زدران، سخنگوی پلیس کابل با تأیید خبر این انفجار در مقابل در ورودی هتل استقلال در حوزه پانزدهم شهر کابل، گفت که بر اساس اطلاعات اولیه در این رویداد یک نفر زخمی شده است.

گزارش دیگری حاکی است که سخنگوی وزارت کشور طالبان نیز تایید می‌کند که در این انفجار سه تن زخمی شده اند.

در مراسم امروز مقام‌های بلندپایه دولت طالبان حضور داشتند و در مورد شخصیت ملا اخترمحمد منصور و همچنین سیاست‌ها و رویکردهای این دولت صحبت کردند.

هنوز از ابعاد دقیق این حادثه و هدف عاملین آن خبری منتشر نشده است و لذا از میزان تلفات واقعی و یا خسارات احتمالی آن نیز هنوز اطلاعی در دست نیست.

براساس این گزارش، یکی از شاهدان این حادثه به رسانه‌ها گفت که دیده است نیروهای امنیتی پیکر سه قربانی این حادثه را جا به جا می کردند

نظر شما