شناسهٔ خبر: 54185895 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اوایل ژوئن موشک SLS به VAB بازمی‌گردد

ناسا قصد دارد در اوایل ژوئن، SLS را برای آزمایش شمارش معکوس بعدی به ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه بازگرداند.

صاحب‌خبر -

ناسا گفت که انتظار دارد SLS را از ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه در مرکز فضایی کندی برای پرتاب مجتمع ۳۹B در اوایل ژوئن تمرین wet dress، که در آن وسیله نقلیه با اکسیژن مایع پر می‌شود، راه اندازی کند.

به گزارش سایت اسپیس، ناسا در ماه آوریل سه تلاش برای تکمیل این تمرین انجام داد، اما پس از یک سری مشکلات، هر سه را زود متوقف کرد. آژانس SLS را در ۲۶ آوریل به VAB بازگرداند تا مشکلات خودرو و سیستم‌های زمینی آن و همچنین تامین گاز نیتروژن در پد را برطرف کند. به گفته این آژانس،کارگران کار روی وسیله نقلیه  از جمله تعویض دریچه چک هلیوم در مرحله بالایی و رفع نشت هیدروژن را به پایان رسانده اند.

 موشک SLS

ناسا تأیید کرد که Air Liquide، پیمانکاری که گاز نیتروژن را برای سکوی پرتاب و سایر تأسیسات در KSC فراهم می‌کند، به روزرسانی‌هایی را تکمیل کرده که تضمین می‌کند گاز کافی برای پشتیبانی از عملیات SLS در دسترس خواهد بود. جانت پترو، مدیر KSC، در یک جلسه توجیهی در ۱۸ می‌گفت که آزمایش سیستم گاز نیتروژن هفده می انجام شده است.

مقامات ناسا قبلا گفته بودند که تاریخ پرتابی برای ماموریت بدون خدمه آرتمیس ۱ تا پس از تکمیل WDR و ارزیابی کار مورد نیاز برای آماده سازی وسیله نقلیه برای پرواز تعیین نمی‌کنند. با این حال، بیل نلسون، مدیر ناسا،  انتظار دارد که این فضا پیما  در ماه اوت پرتاب شود.

بیشتر بخوانید

نظر شما